sub
Fra : MooreHojer

Dato : 06-02-05 17:48

Hej NG

Jeg har fået hænderne i noget ASP-kode der indeholder noget der hedder
'sub'.

koden ser ud som noget alla det her:

sub ShowForm

Response.Write "<form method='post' action='login.asp'><input
type='text' name='brugernavn'><input type='submit'
name='submit'></form>"

end sub

Hvad er 'sub' helt præcist og hvad bruges det til?

På Forhånd Tak!

--
Moore Hojer

Fra : Jeg har fået spam no~

Dato : 06-02-05 18:09

"MooreHojer"

> [...]
> name='submit'></form>"
>
> end sub
>

> Hvad er 'sub' helt præcist og hvad bruges det til?

Sub() er lige som Function() bortset fra at den ikke returnerer en værdi.
Hvis du på mange sider skriver den samme kode, kan du med
fordel lave en sub, der så kun ligger et sted og kan kaldes fra alle sider.

Hvis du fra mange sider skal have en knap, som brugeren klikker på,
for at vide hvad din postadresse er, kan du lave en sub, der ser sådan
ud:

Sub VisAdresse ()
response.write "EtEllerAndetNavn <br> EnEllerAndenAdresse"
End sub

Denne sub lægger du så i en selvstændig fil, f.eks. Kode.asp og så kan
du bruge den på en side ved at skrive sådan:

<!--#include file="kode.asp" -->

Det er et meget søgt eksempel jeg kommer med her jeg kan ikke
lige komme i tanke om noget der mere praktisk. Få fat i en god bog
og læs om funktioner og subs.

Tom Jensen

Læs mere om databaser og asp her:
http://www.FFSoft.dk