Decimal separator og data type i database
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 04-02-05 21:03

Jeg prøver at indsætte et kommatal i et felt i en accessdatabase,
men har problemer.

Er der regler for at decimalseparatorer skal være punktum eller
komma?
Og er der en regel for hvilken felttype feltet i databasen skal
være?
Jeg bruger "double" som felttype, men kan ikke få det til at
virke. Det er priser på produkter jeg indsætter, så det vil kunne
dreje sig om 2 decimaler, men hvilken felttype og
decimalseparator skal jeg bruge?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-02-05 23:31

Jesper Fjølner skrev:

> Er der regler for at decimalseparatorer skal være punktum eller
> komma?

Det skal være punktum. Selv om man godt kan få fx Access til at
vise tal med "dansk" decimalseparator og få den til at acceptere
komma som separator i formularer og forespørgselsgitteret, så er
det format der skal bruges i sql-sætninger stadig engelsk - og
dermed skal kommatal skrives med punktum: 42.17

> Og er der en regel for hvilken felttype feltet i databasen skal
> være?

Det skal bare være en felttype der kan indeholde decimaltal. Double
skulle være o.k.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 07-02-05 00:04

> Det skal være punktum.
> Det skal bare være en felttype der kan indeholde decimaltal.

Alletiders, tak for hjælpen.