Indstille værdi af http status kode i en I~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 02-02-05 20:06

Såsnart jeg anvender egne fejlsider til et givet site, sender IIS HTTP
status kode 200 til klienter, der requester ikke-eksisterende sider (404).
Er det muligt i ASP manuelt i 404 fejlsiden er tildele HTTP status koden den
korrekte værdi?

/Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-02-05 11:31

Tag et kig her: <http://www.seoconsultants.com/tips/asp/301.asp>

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 03-02-05 16:59

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message
> Anders Lau Mandsholm skrev:

> Tag et kig her: <http://www.seoconsultants.com/tips/asp/301.asp>

Ja, tak. Den ser brugbar ud. Tilsynelande kan response.status bruges til at
indstille værdien er HTTP sttaus.

/Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-02-05 22:14

Anders Lau Mandsholm skrev:

> Ja, tak. Den ser brugbar ud. Tilsynelande kan response.status
> bruges til at indstille værdien er HTTP sttaus.

Ja. Jeg afprøvede faktisk selv teknikken efter at have læst dit
spørgsmål - jeg har længe anvendt en selvvalgt 404-side på et site,
men har ikke tænkt på at den stadig burde returnere 404 som status.

Jeg har brugt følgende kode:

Response.Status="404 Object Not Found"
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 07-02-05 13:28

> Jeg har brugt følgende kode:
>
> Response.Status="404 Object Not Found"

Hvordan har du lige fået mulighed for at anvende ASP i dine fejlsider? Hos
min udbyder er alle fejlsider .htm og ifølge dem er det vist ikke muligt at
lave dem om til .asp?

/Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-02-05 13:45

Anders Lau Mandsholm skrev:

> Hvordan har du lige fået mulighed for at anvende ASP i dine fejlsider?

Det kræver adgang til administrationsværktøjet til IIS (Internet
Services Manager) - det har man normalt ikke på et webhotel.

> Hos min udbyder er alle fejlsider .htm og ifølge dem er det vist ikke
> muligt at lave dem om til .asp?

Det er nok muligt, men bare ikke muligt for dig. På et webhotel har man
normalt kun adgang via ftp - det er ikke nok til at ændre opsætning mht.
fejlsider.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 07-02-05 21:50

> Det kræver adgang til administrationsværktøjet til IIS (Internet
> Services Manager) - det har man normalt ikke på et webhotel.

Har en god kontakt til min udbyder... Hvad er det lige helt konkret, man
skal foretage sig i IIS?

/Anders

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 07-02-05 22:21

Anders Lau Mandsholm skrev:

> Har en god kontakt til min udbyder... Hvad er det lige
> helt konkret, man skal foretage sig i IIS?

Vælg egenskaber for sitet og find fejlsiderne. Hver fejlkode er som
standard tilknyttet en ren html-side i serverens systembibliotek.
Her ændrer man blot 404-siden til en asp-side man selv har kontrol
over.

Se mere her:
<http://www.4guysfromrolla.com/webtech/061499-1.shtml>
<http://www.4guysfromrolla.com/webtech/123000-1.shtml>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 08-02-05 00:35

> [...]
> standard tilknyttet en ren html-side i serverens systembibliotek.
> Her ændrer man blot 404-siden til en asp-side man selv har kontrol

Tusind tak

/Anders