If Formular then...
Fra : Magnus

Dato : 01-02-05 19:17

Jeg har en formular på en side og når man trykker submit så er det samme
side som læses men øvers der vil jeg så kontrollere de som er indtastet og
videresende til den rette adresse alt efter indtastning.

Men hvordan skal IF-sætningen se ud som så den kun afvikles nå der trykkes
submit og ikke når siden indlæses normalt?

If "formuar submit" then

end if

/Magnus

Fra : Casper Bang

Dato : 01-02-05 20:09

> Men hvordan skal IF-sætningen se ud som så den kun afvikles nå der trykkes
> submit og ikke når siden indlæses normalt?
>
> If "formuar submit" then
>
> end if

if request.form then

end if

kunne bruges :)

Ellers, hvis det er et login, kunne du bruge (som nok er bedre)

if request.form("username") <> "" then
'did type something in
end if

Fra : terje

Dato : 01-02-05 20:11

Magnus wrote:

> If "formuar submit" then
>
> end if

Hvis du bruker submitter ditt skjema med "post" kan du teste med:

If Request.Form.Count > 0 Then

eller du kan teste for et bestemt form element:

If Request.Form("MinTekstBoks") <> "" Then

eller som mange foretrekker:

If Len(Request.Form("MinTextBox")) > 0 Then

Og hvis du bruker "get", ikke "post", bare bytter du ut Form med QueryString

terje

Fra : finn elmgaard

Dato : 01-02-05 20:23

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men hvordan skal IF-sætningen se ud som så den kun afvikles nå der trykkes
> submit og ikke når siden indlæses normalt?

Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil gøre det, du beskriver, men OK, der kan
jo være en grund til det.

Du kan f.eks. gøre det på denne måde:

Kald siden med en querystring, der er forskellig afhængig af om siden
indlæses normalt eller der trykkes submit.

Normalt: minside.asp?submit=nej

Submit: minside.asp?submit=ja

Test i starten af siden:

If Request.Querystring("submit")="ja" then
o.s.v.

mvh
Finn

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 02-02-05 14:10

> [...]
>
> Men hvordan skal IF-sætningen se ud som så den kun afvikles nå der trykkes
> submit og ikke når siden indlæses normalt?

Jeg vil da også lige være med

Din submit knap har et navn, f.eks. cmdSubmit.
Så kan du bruge følgende:
IF Len(Request("cmdSubmit"))>0 Then
' Der er trykket på Submit
Else