Logge på web side med asp?username=xxxpass~
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 29-01-05 20:58

Hejsa

Jeg kan godt være i tvivl om mit spørgsmål hører til her.
Men jeg satser.

Jeg kunne godt tænke mig at lave aut. login til mange ad de sider
jeg besøger.
F.eks. er jeg kommet frem til følgende på bilbasen
http://www.bilbasen.dk/services/login.asp?username=xxxxxxx&passwo
rd=xxxxxxxx
Men det er forskelligt fra side til side.
I kildekoden kan man gætte sig frem til det, men ikke altid synes
jeg.
Nogen gange kan man nå at se det i bunden af browser under login.

Jeg ved at man i kildekoden typisk kan lede efter
<input type="text" name="email" size="20">
eller
document.loginform.email.focus();

Men er der ikke en nemmere måde og er der evt. nogen faste regler
for hvad der skal stå i denne "ASP" login adr. linje???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Casper Bang

Dato : 29-01-05 21:50

> Men er der ikke en nemmere måde og er der evt. nogen faste regler
> for hvad der skal stå i denne "ASP" login adr. linje???

Beklager, ingen fast regel for hvordan det gøres... kommer an på den enkelte
programmør.

Fra : Carsten Thomsen

Dato : 02-02-05 10:36

Casper Bang wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Beklager, ingen fast regel for hvordan det gøres... kommer an på den enkelte
> programmør.
>
> Okay Tak. Men kan man ikke spore sig frem til det på en nemmere måde, når man
kigger på kildekode?

Fra : Casper Bang

Dato : 02-02-05 16:22

> Okay Tak. Men kan man ikke spore sig frem til det på en nemmere måde, når
> man
> kigger på kildekode?

Hmm jo - så ser du på formen, og hvordan den sender data til serveren