Besøgstæller
Fra : Carsten Christensen

Dato : 26-01-05 23:26

Hej,

Jeg vil gerne lave min egen besøgstæller. Noget siger mig at det
gøres bedst men asp frem for JavaScript.

Jeg vil gerne en tæller der tæller unikke besøg. Dvs. at den kun
tæller én gang for hver dag én person besøger siden. Gøres dette
med session?
Skal man lave en side for sig selv med koden, og så et link dér
hvor tælleren skal vises?

Det er bare grundprincipperne ved en counter jeg søger, ikke en
færdig opskrift på en kode..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Casper Bang

Dato : 27-01-05 11:06

> Jeg vil gerne lave min egen besøgstæller. Noget siger mig at det
> gøres bedst men asp frem for JavaScript.

Det gøres bedst med ASP.

> Det er bare grundprincipperne ved en counter jeg søger, ikke en
> færdig opskrift på en kode..

Tjaa, de fåes nok nemmest ved at se på kode :)
Søgte på google, på "asp counter", og fandt som først resultat:
http://www.takempis.com/counter.asp
Den tager godt nok ikke kun unikke besøgende

Til det fandt jeg et eksempel med cookies:
http://www.1asphost.com/cookie_counter.asp
Kombinér de to eksempler, og jeg tror du har det du søger :)

Google is your friend.

Fra : Carsten Christensen

Dato : 27-01-05 16:49

> Til det fandt jeg et eksempel med cookies:
> http://www.1asphost.com/cookie_counter.asp
> Kombinér de to eksempler, og jeg tror du har det du søger :)

Okay, vil det sige at man bør bruge cookies i stedet for session, til
at registrere om personen har besøgt siden inden for de sidste f.eks
24 timer?

Bør koden være i en fil for sig selv, med et link hvor tælleren skal
være?

Fra : Casper Bang

Dato : 27-01-05 17:37

> Okay, vil det sige at man bør bruge cookies i stedet for session, til
> at registrere om personen har besøgt siden inden for de sidste f.eks
> 24 timer?

Ja, det ville klart være smartest at gemme i cookies - en session udløber
normalt efter 20 minutter.

> Bør koden være i en fil for sig selv, med et link hvor tælleren skal
> være?

Det gør ingen forskel HVOR du viser tælleren - bare du sørger for at der
bliver talt op første gang brugeren besøger siden :)