Forhindre Refrsh af side?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 25-01-05 20:58

Hej NG.

Jeg har en ASP side:

Action = Len(Request("cmdSubmit"))
If Action = 0 Then
Vis en form
<input type="submit" name="cmdSubmit" value="Udfør">
Else
Behandl data fra form
End If

Det virker jo fint nok. Men hvis man trykker på browserens Refresh knap,
behandles formens data en gang til hvilket er ret uheldigt i mit tilfælde.
Hvis der trykkes refresh, ønsker jeg at vise formen igen, eller i det
mindste gå til start siden.
Hvordan gør jeg det?

Mvh
Stefan

Fra : Casper Bang

Dato : 25-01-05 22:27

> [...]
> behandles formens data en gang til hvilket er ret uheldigt i mit tilfælde.
> Hvis der trykkes refresh, ønsker jeg at vise formen igen, eller i det

Gem en cookie første gang siden vises, eller en session variabel, på den
måde kan du altid se om han allerede har været på siden :)

response.cookies("beenthere") = 1

if request.cookies("beenthere") = 1 then
'he has been there
else
'process
end if

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 26-01-05 09:07

> [...]
> måde kan du altid se om han allerede har været på siden :)
>
> response.cookies("beenthere") = 1
>
> if request.cookies("beenthere") = 1 then

Det giver så et andet problem: Hvis jeg refresher siden en gang til, bliver
den sibmitted :-/
Men jeg ser om ikke jeg kan kode mig ud af det. Tak for din ide

Mvh
Stefan