Automatisk genereret e-mail
Fra : Ukendt

Dato : 25-01-05 18:28

http://www.cfcc.dk/Indmeldelse/indmeldelse.asp har vi en
indmeldelsesformular, og når den "submitteres" bliver oplysningerne lagt ind
i en Access-database.

Er det muligt - samtidigt - at få selvsamme oplysninger sendt via en
mailform,
så vi får en e-mail, hvis et nyt medlem har registreret sig? Altså, mail'en
genereres automatisk - uden tryk på en "submit-knap" - med på forhånd
defineret emnelinie og medlemmets oplysninger.

Kan I hjælpe?

Mvh.

Martin

Fra : Casper Bang

Dato : 25-01-05 19:14

> [...]
> genereres automatisk - uden tryk på en "submit-knap" - med på forhånd
> defineret emnelinie og medlemmets oplysninger.

Prøv at læse det her eksempel:
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/faq/Email/faq2.shtml
Det burde være forholdsvist nemt at tilpasse til jeres brug :)

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-05 20:00

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41f68c62$0$48724$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Prøv at læse det her eksempel:
> http://www.4guysfromrolla.com/webtech/faq/Email/faq2.shtml
> Det burde være forholdsvist nemt at tilpasse til jeres brug :)

Hej Casper,

Mange tak! Mit webhotel understøtter desværre ikke CDONTS - men JMail - så
jeg måtte lige surfe lidt rundt og fandt følgende kode (som virker):

<%
Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
JMail.ContentType = "text/html"
JMail.ServerAddress = "mail.domain.dk"
JMail.Priority = 1
JMail.Sender = "afsender@email.adr"
JMail.AddRecipientEx "modtager@email.adr", "Modtagers navn"
Jmail.AddRecipientCC "andenmodtager@email.adr"
Jmail.AddRecipientBCC "skjultmodtager@email.adr"
JMail.Subject = "Dette er emne linien.."
JMail.Body = "Her skriver du din besked..."
JMail.Execute
Set JMail = Nothing
%>

Fra : Thrane

Dato : 28-01-05 23:33

"Martin Nystrup Rasmussen" <martinnystrupAThotmail.com> wrote in message

> [...]
> Jmail.AddRecipientBCC "skjultmodtager@email.adr"
> JMail.Subject = "Dette er emne linien.."
> JMail.Body = "Her skriver du din besked..."

Bruger selv JMail og det er ret let at sætte op...
Du kan finde flere eksempler på producentens website:
http://www.dimac.com

Thrane
http://www.tomtom-user.dk
thrane at tomtom-user dot dk