Fejl i et login system
Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 02:30

Hej.

Jeg har fundet et script til et login system på nettet. Jeg har lagt det ud
som test på nettet herunder

http://www.skindbeni.dk/test/asplogin/default.asp

Jeg kan sagtens logge ind som admin med brugernavnet password, men jeg kan
stort set ikke andet.

Hvis jeg prøver at registrere et nyt brugernavn, få tilsendt email pga.
glemt password og flere af mulighederne efter login, så kommer i alle
tilfælde denne fejlbesked.
ADODB.Fields error '800a0ea5'

Fields update failed. For further information, examine the Status property
of individual field objects.

/test/asplogin/register.asp, line 197

---------
Jeg ved godt, at det ikke fortæller jeg ret meget - især fordi jeg ikke kan
identificere hvilken linie det er pga. flere inkluderede filer - men jeg
håber, at fejlmeddelelsen siger en af jer noget om, hvad jeg skal lede
efter.

Fra : Jens Rosenkvist

Dato : 21-01-05 02:38

Michael Sørensen wrote:
> [...]
> identificere hvilken linie det er pga. flere inkluderede filer - men jeg
> håber, at fejlmeddelelsen siger en af jer noget om, hvad jeg skal lede

Der står jo hvilken fil det er fejlen er i.
Kan ikke helt se hvorfor det skulle være et problem med flere
inkluderede sider?!?

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 04:05

"Jens Rosenkvist" <jensercube@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Der står jo hvilken fil det er fejlen er i.
> Kan ikke helt se hvorfor det skulle være et problem med flere inkluderede
> sider?!?

Fordi det bliver noget bøvl at tælle antallet af linier for at nå ned til
fejlen.

Det er denne fil, der er fejl i
/test/asplogin/register.asp

Den har flere inkluderede sider

Hvis jeg så skal tælle 10 linier i denne fil, derefter antallet af linier i
en inkluderet fil, derefter tælle linier videre i den oprindelige fil osv.,
så bliver det noget rod

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-01-05 10:49

Michael Sørensen skrev:

> Fordi det bliver noget bøvl at tælle antallet af linier for at nå ned til
> fejlen.

Det er det ikke (i hvert fald ikke på en IIS-server - ved ikke hvordan
det er på unix-kloner af asp). Linjenummeret skulle gerne passe med det
faktiske linjenummer i filen - uanset om der er inkluderede filer eller
ej.

En editor der kan vise linjenumre er selvfølgelig en fordel - specielt
med en fejl i linje 197

Hvis linjenummeret af en eller anden grund alligevel ikke kan bruges,
kan man teste sig frem til den rigtige linje ved at indsætte en tom
linje ca. der hvor man regner med at fejlen er placeret, og så undersøge
om parserens linjenummer i fejlmeddelelsen ændrer sig. På den måde kan
man nærme sig det rigtige sted.

Man kan også vælge at indsætte en linje med fejl - for at få
asp-parserens udgave af linjenummeret et bestemt sted i filen.

Indsæt fx:
   foo = "blabla

- og se hvilket linjenummer der nu kommer i fejlmeddelelsen.

Men som nævnt skulle det ikke være nødvendigt - parseren kan godt holde
styr på linjenummereringen i flere filer.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 15:33

> [...]
>
> Men som nævnt skulle det ikke være nødvendigt - parseren kan godt holde
> styr på linjenummereringen i flere filer.

Hej,

det var en smart løsning. Problemet er nu fundet og løst jvf. andet indlæg

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 04:51

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41f05b0e$0$23058$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> [...]
> jeg håber, at fejlmeddelelsen siger en af jer noget om, hvad jeg skal lede

Uden at være sikker, så er jeg nået frem til, at det formentligt skyldes, at
login-systemet er (/kan) sættes op til at udsende mails ved bekræftelse af
en registrering eller ved glemte passwords.

Men det ser ud til at være noget bøvlet noget, når jeg kigger på koderne, og
har læst, at det kræver noget, der hedder CDOsys

Nedenstående kode er i det afsnit om mails. Jeg er helt på bar bund omkring
dette emne. Har googlet lidt på nettet, men er ikke blevet meget klogere
(endnu).

--------
Dim objCDOSYSCon
'Create the e-mail server object
Set objCDOSYSMail = Server.CreateObject("CDO.Message")
Set objCDOSYSCon = Server.CreateObject ("CDO.Configuration")
'Set and update fields properties
'Out going SMTP server
objCDOSYSCon.Fields("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserver")
= rsGetEmail("emailserver")
'SMTP port
objCDOSYSCon.Fields("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpserverport")
= 25
'CDO Port
objCDOSYSCon.Fields("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/sendusing")
= 2
'Timeout
objCDOSYSCon.Fields("http://schemas.microsoft.com/cdo/configuration/smtpconnectiontimeout")
= 60
objCDOSYSCon.Fields.Update

'Update the CDOSYS Configuration
Set objCDOSYSMail.Configuration = objCDOSYSCon
'Who the e-mail is from
objCDOSYSMail.From = rsGetEmail("siteemail")
'Who the e-mail is sent to
objCDOSYSMail.To = rsGetPassword("email")
'The subject of the e-mail
objCDOSYSMail.Subject = "Lost Password"
'Set the e-mail body format (HTMLBody=HTML TextBody=Plain)
objCDOSYSMail.HTMLBody = htmlBody
'Send the e-mail
objCDOSYSMail.Send
'Close the server mail object
Set objCDOSYSMail = Nothing
Set objCDOSYSCon = Nothing
-----------

Nogle gode forslag?

CDOsys - er det påkrævet, at det er på det webhotel, som jeg har, eller
hvordan fungerer det, da UnoEuro så vidt jeg kan se ikke har et
asp-komponent, der hedder CDOsys

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 15:08

> [...]
>
> CDOsys - er det påkrævet, at det er på det webhotel, som jeg har, eller
> hvordan fungerer det, da UnoEuro så vidt jeg kan se ikke har et

Jeps. Det er i området omkring CDOsys-bøvlet, at der er fejl.

Kan jeg selv afhjælpe problemet eller skal mit webhotel (UnoEuro)
understøtte det?

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 15:34

"Michael Sørensen" <webmaster_m-s SNABEL-A stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:41f10cc1$0$23062$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Jeps. Det er i området omkring CDOsys-bøvlet, at der er fejl.
>
> Kan jeg selv afhjælpe problemet eller skal mit webhotel (UnoEuro)
> understøtte det?

Problemet er løst.

Forklaringen har jeg ikke, men løsningen

Det var så smart, at jeg blot i en database skulle angive, hvilken udgående
server, som jeg skulle bruge i mine scripts.