Asp - session basserede indkøbsvogn...
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 19-01-05 18:02

Hejsa er igang med at lave et projekt, hvor jeg skal lave en
hjemmeside der sælger mobiltelefoner.

Jeg er nu kommet til problemet med en indkøbsvogn.

Min ide var at man hved en læg i "indkøbsvogn" knap kunne få
mobil informationerne over i indkøbsvognen.

Hved godt at man skal bruge sessions til dette men har et lille
problem med hvordan jeg skal skille de forskellige mobiler fra
hinanden så den ikke putter dem alle sammen over, men kun den
enkle man har valgt. + har ikke 100 % styr på hvordan jeg skal
lave session scriptet.

Håber i kan hjælpe

mvh. Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : *XxX*

Dato : 19-01-05 19:00

"Jeppe Christensen" <mr.puity@gmail.com> wrote in message
> [...]
> problem med hvordan jeg skal skille de forskellige mobiler fra
> hinanden så den ikke putter dem alle sammen over, men kun den

Kan du ikke laver noget Session("indkob")=session("indkob")&";nymob" og så
lave en split med semikolon på alle tingene når de skal hentes ud igen.

Kan ikke lige huske om session koden er lavet rigtig, men ideen er der.

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 19-01-05 23:25

Kan jeg så også lave forskellige ID på de forskellige telefoner. Såen at man
kan bestille flere forskellige og kalde dem frem i indkøbsvogen??

Altså et session med en seperat ID, og når man trykker på "læg i ind
indkøbsvogn" knappen opretter den dette specielle ID for den enkle telefon.

Fra : adam ellesoe

Dato : 20-01-05 01:20

> Altså et session med en seperat ID, og når man trykker på "læg i ind
> indkøbsvogn" knappen opretter den dette specielle ID for den enkle
telefon.
Du bliver nok nød til at være lidt mere specifik, men ellers ja. Hvad mener
du med specielle id? har de ikke specifikke id nr i forvejen, således at de
bare skal add'es til kurven?

Fra : adam ellesoe

Dato : 20-01-05 01:30

Den bedste måde at gøre det på, sådan som jeg ser det, er at oprette en
database:
mobiltlf
id beskrivelse
33 erikson bla. bla.
22 nokia bla. bla.
osv.

Nu skal du så bare gemme id'et i session(mobtlf)..
altså ca. session(mobtlf) = session(mobtlf) & ";" & mobID
mobID's værdi stammer så fra den mobil kunden valgte (session(mobtlf) skal
selvfølgelig være <> null)
Herefter splitter du op (på siden med varene i kurven vha ;) og vha id nr,
henter du besk. fra databasen..

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 20-01-05 09:38

Som jeg kan forstå det skal jeg først lave en database der ser således ud.

mobiltlf | id | pris |

Ericsson 1 100kr

Havde så tænkt det som om at nå man trykkede på knappen "bestil" Ericsson
telefonen ville den registre de pågæelende oplysninger, så man kan hente dem
frem i indkøbsvogen.

Det skal stadigvæk være såen at jeg kan kalde flere foskellige,
telefoner/pris frem i indkøbsvognen.

Skal også lige have forklaret hvordan jeg skal kalde dem frem i
indkøbsvognen, med de foskellige id's.

vil også gerne hvis der var nogle der kunne hjælpe mig med at skrive den
database forbindelse der skal skrives i sammenhæng med "bestil" knapperne.

Fra : adam ellesoe

Dato : 20-01-05 14:51

> [...]
> database forbindelse der skal skrives i sammenhæng med "bestil" knapperne.

Databasen genererer unikke id'er hver gang du indsætter en ny tlf i den..
vha. de i session(mob) gemte verdier henter du oplysningerne frem i
databasen.. du må nok hellere sætte dig lidt mere ind i tingene.. prøv:
http://www.html.dk/tutorials
og vælg den om ASP

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 20-01-05 18:58

Okay som jeg mente det var det at jeg laver en knap til den pågælende telefon:

Sony Ericsson t68i
Pris 200 kr

<form name="#" method="post" action="mobil-bestil.asp">
<input type="submit" id="#" name="submit" value="Bestil">
</form> // har ikke helt styr på hvordan knappen skal laves men havde
forstillet mig noget ligne det.

mobil-bestil.asp

Er lidt tør for hvordan den side skal sættes op, plz kom med lidt hjælp.

Databassen

Skulle jeg dele op i 3 kolloner:

mobiltlf - Sony Ericsson
pris - 200 kr
id - skulle den åbenbart lave selv eller?

Fra : terje

Dato : 20-01-05 20:47

Jeppe Christensen wrote:

> Er lidt tør for hvordan den side skal sættes op, plz kom med lidt hjælp.

Å lage en web butikk er faktisk noe av det mest kompliserte man kan
sette i gang med, spesielt for en nybegynner. Det involverer mange ulike
teknikker og krever at man tar mange strategiske beslutninger, f. eks.
for hvordan man skal sikre seg mot svindel. Her er en enkel
demonstrasjon av en butikk. Ta en kikk på den. Kanskje du kan bygge
videre på den?
http://www.aspfaq.com/cart/default.asp

terje

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 20-01-05 21:42

Behøver ikke et system der er 100 % svindel fri. Vil bare gerne have et enkel
system der virker.

Vil bare gerne have hjælp til sådan et system som skal være rimelig enkel.

Hved indtil videre at jeg skal have noget hjælp til hvordan jeg skal sætte
databasen op, samt bestillings knappen.

sidst men ikke mindst vil jeg også gerne have lidt hjælp til hvordan jeg får
varerne frem igen, havde forestillet mig det via sessions.

Håber i kan hjælpe.

Fra : Jeppe Christensen

Dato : 20-01-05 21:49

Terje - Kan helder ikke få dit eksemple til at virke, jeg pakker filen ud i
wwwroot mappen og kører default.asp i min browser men den melder alligevel fejl.

Fra : terje

Dato : 21-01-05 11:38

Jeppe Christensen wrote:
> Terje - Kan helder ikke få dit eksemple til at virke, jeg pakker filen ud i
> wwwroot mappen og kører default.asp i min browser men den melder alligevel fejl.

Og feilen er...
terje

Fra : adam ellesoe

Dato : 20-01-05 22:26

> [...]
får
> varerne frem igen, havde forestillet mig det via sessions.

Men hvor meget ASP kan du?? det virker som om du burde læse lidt på
databaser.. ex: http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion17.asp og frem..

Hvis du ikke ved hvordan du skal sætte det hele op så prøv dig frem med en
blyant og en blok papir..