Windows Server 2003/IIS 6 & Unicode
Fra : terje

Dato : 18-01-05 01:31

Kan noen her bekrefte om Windows Server 2003/IIS 6 støtter Unicode for
"klassisk" ASP, for det gjør som kjent ikke Windows 2000 & IIS 5? Hvis
svaret er ja, betyr det da at IIS vil parse en asp fil som er lagret som
unicode? Og tilsvarende parse en include fil (f.eks en .html fil) som
også er lagret som unicode?
terje

Fra : adam ellesoe

Dato : 20-01-05 22:28

"terje" <late@night.zz> wrote in message
> [...]
> svaret er ja, betyr det da at IIS vil parse en asp fil som er lagret som
> unicode? Og tilsvarende parse en include fil (f.eks en .html fil) som

Jeg tror du skal spørge i
dk.edb.system.ms-windows.server

Fra : terje

Dato : 21-01-05 11:55

adam ellesoe wrote:

> Jeg tror du skal spørge i
> dk.edb.system.ms-windows.server

Jeg spurte her fordi jeg tenkte at noen som kan asp hadde jobbet med
unicode og dermed kunne svare.
Uansett så tror jeg at jeg har løsningen når plattformen er W2000/IIS
5/klassisk ASP.

Øverst i hver fil setter jeg:

<% @Language = "VBScript" @CodePage = 65001 %>

Response.CharSet = "utf-8"
Response.AddHeader "Content-Type","text/html; charset=utf-8"
Session.CodePage = 65001

Og i alle html filer som sendes til browser setter jeg:

Så bruker jeg FileSystemObject til å lagre en fil som unicode, og også
til å åpne den som det samme. Når jeg da Response.Write innholdet av
filen, istedet for å inkludere den (som vil generere en feil), så ser
det til at det fungerer.

terje