ASP eller ASP.NET
Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 03:28

Jeg har erfaret, at der både findes ASP og ASP.NET.

Hvornår vil I anbefale, at man skriver i ASP.NET fremfor ASP, pHp, HTML
eller XHTML osv.

Jeg har set flere sider, der er lavet i ASP.NET, men jeg kan ikke helt
gennemskue, hvornår / hvorfor det nu skal være smart, idet jeg ikke rigtigt
har hørt om det før

Fra : Christian

Dato : 17-01-05 07:58

> Jeg har erfaret, at der både findes ASP og ASP.NET.

asp.Net er den nye version af ASP som kommer fra microsoft.

> Hvornår vil I anbefale, at man skriver i ASP.NET fremfor ASP, pHp, HTML
> eller XHTML osv.

Det er klart en fordel at lærer asp.Net og kun bruge dette. Hvis man skal igang
med en ny side er det klart at anbefale at bruge asp.Net til hele siden.

> Jeg har set flere sider, der er lavet i ASP.NET, men jeg kan ikke helt
> gennemskue, hvornår / hvorfor det nu skal være smart, idet jeg ikke rigtigt
> har hørt om det før

asp.Net er en kompilet side. altså skal serveren ikke bruge så gange resourser
hver gang den skal kører sidet. Hvis man programere i ASP skal serveren jo læse
hele koden igennem og fortolker det undervejs.

Derudover er det mere delt op i asp.Net. Der har du HTML delen i en fil og alle
dine programerings script i en anden fil. Se www.asp.net...
På denne side kan du downloade WebMatrix som er microsofts gratis version til
at programere asp.Net i.

Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-01-05 09:39

Christian <msn@ckweb.dk> skrev:

>asp.Net er en kompilet side. altså skal
>serveren ikke bruge så gange resourser
>hver gang den skal kører sidet. Hvis
>man programere i ASP skal serveren jo læse
>hele koden igennem og fortolker det undervejs.

Så vidt jeg har kunnet finde ud af, så er forskellen reelt
negligérbar, da ASP-sider rigtignok fortolkes - men resultatet
cashes - ganske som i .Net

Se evt http://groups-
beta.google.com/group/dk.edb.programmering/msg/511106a23b09dbca
--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 18-01-05 14:42

> Så vidt jeg har kunnet finde ud af, så er forskellen reelt
> negligérbar, da ASP-sider rigtignok fortolkes - men resultatet
> cashes - ganske som i .Net

Det er korrekt - ASP bliver kun kompileret når der er ændringer i
kildekoden. Ikke HVER gang siden besøges.