Et velegnet log-in system til en bredde f~
Fra : Ukendt

Dato : 13-01-05 22:40

Jeg er ved at lave en hjemmeside til min fodboldklub.

Kender nogle brugere herinde til dette formål en log-in løsning af en eller
anden form.

Hvis det er muligt, skal der være flere bruger-niveauer. Fx må ledere have
adgang til nogle sider, mens trænere ikke må have adgang til disse sider
osv.

I øjeblikket er det lidt omstændigt, når 1. og 2. holdstrænerne skal have
skrevet kampreferater på hjemmesiden. han skal nemlig først have dem sendt
til webmasteren, der derefter indsætter dem. Kan man lave en sektion, der
hedder kampreferater, som alle kan se uden at være logget ind, men som
kræver, at man logger sig ind for at kunne skrive et kampreferat og på den
måde sikre, at kun de "rigtige" kan tilføje et kampreferat

På forhånd tak.

/Michael

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-01-05 23:24

Michael Sørensen wrote:

> [...]
> logget ind, men som kræver, at man logger sig ind for at kunne skrive
> et kampreferat og på den måde sikre, at kun de "rigtige" kan tilføje

Det må kunne gøres med en opslagstavle/gæstebog, hvor alle kan læse
indholdet, men hvor der er login på formularen til indskrivning.

Min egen gæstebog kan desværre ikke bruges til formålet, da formular og
indholdsvisning ligger i samme fil. Men der må kunne googles noget frem, der
har de to funktioner i hver sin fil.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : FFunky

Dato : 14-01-05 17:59

"Michael Sørensen"

> [...]
> kræver, at man logger sig ind for at kunne skrive et kampreferat og på den
> måde sikre, at kun de "rigtige" kan tilføje et kampreferat

Hej Michael
Du skal have en databaseløsning, i databasen skal du have en tabel med alle
brugerne. I denne tabel skal du have et felt der f.eks. hedder niveau.
Niveauet er et udtryk for hvor meget man må.

Navn Niveau
Peter 6
Poul 3
Hansi 1
Mich 6

Jo højere niveau, jo mere må man. På hver side som skal være beskyttet,
checker
du så at personen har lov til at være:

if Niveau > 3 then
' Personen må godt være her
else
' Personen har ikke tilstrækkeligt niveau, hop til anden side
response.redirect("Fejl.asp")
end if

I følge ovenstående vil det kun være Peter og Mich der får adgang
andre vil blive sendt til en side hvor der står noget om at de ikke har
adgang.
Tom Jensen

Læs mere om databaser og asp her:
http://www.FFSoft.dk