adresse database på hjemmeside
Fra : her

Dato : 10-01-05 22:05

Hej

Jeg sidder som webmaster foren forenings hjemmeside.
Vi har her en adresseliste over medlemmer som tit skal revideres. Det er
lidt af et kæmpe arbejde da de bare ligger som alm. tekst på vores hjemme
side.
Jeg vil gerne hvis det kunne laves som en database og at på selve
hjemmesiden kan rettte i denne (ret, slet og tilføje). Denne del vil dog
blive password beskyttet, hvilket jeg godt kan finde ud af at lave! Men
hvordan jeg får databasen til at virke, ved jeg ikke. Er der nogen her der
kan hjælpe!!!

mvh
Henrik

Fra : FFunky

Dato : 10-01-05 22:38

> [...]
> blive password beskyttet, hvilket jeg godt kan finde ud af at lave! Men
> hvordan jeg får databasen til at virke, ved jeg ikke. Er der nogen her

I første omgang skal du jo have lavet en database og så hører spørgsmålet
hjemme i en anden gruppe, afhængig af hvilken database du vil benytte og
som din udbyder understøtter.

Tom Jensen

Læs mere om databaser og asp her:
http://www.FFSoft.dk

Fra : pepss

Dato : 10-01-05 23:19

"her" skrev

> [...]
> blive password beskyttet, hvilket jeg godt kan finde ud af at lave! Men
> hvordan jeg får databasen til at virke, ved jeg ikke. Er der nogen her

nu ved jeg ikke hvor meget du kenner til asp men på
http://html.dk/tutorials/asp/ kan du lære at bruge en database sammen med
asp

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-05 22:20

"her" <me@home.com> skrev i en meddelelse
<Klip>

> [...]
> blive password beskyttet, hvilket jeg godt kan finde ud af at lave! Men
> hvordan jeg får databasen til at virke, ved jeg ikke. Er der nogen her

Hej Henrik,

Jeg sad i samme situation i december og løste opgaven via
http://www.html.dk/tutorials/asp/. Det er lige til, selvom det tager sin del
af fritiden. Vær dog omhyggelig med at taste korrekt ind, når du
arbejder med ASP og databaser - en simpel komma- eller apostroffejl i koden
betyder, at skidtet ikke virker...

Har foreningen mange medlemmer - og forventer du, at en tabel med
medlemsoplysninger på hjemmesiden skal "brede sig over" flere sider - så
skal du også vide lidt om "paging". Men allerførst skal du gøre dig
fortrolig med de helt grundlæggende ting i ASP. Har du senere behov for og
lyst til at kaste dig over paging, så har jeg fundet en fornuftig løsning.

Mvh.

Martin

Fra : Dj Uncas

Dato : 12-01-05 18:43

>Har du senere behov for og
> lyst til at kaste dig over paging, så har jeg fundet en >fornuftig
> løsning.

Hmm, jeg kunne da godt tænke mig at se din løsning! Jeg har kigget på
paging, men har aldrig gjort noget alvorligt ved det... Nu må det være nu.

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-05 19:47

"Dj Uncas" <dj_uncas@aoa.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, jeg kunne da godt tænke mig at se din løsning! Jeg har kigget på
> paging, men har aldrig gjort noget alvorligt ved det... Nu må det være nu.

Hér er i hvert fald en løsning, hvor de enkelte records bliver smidt ind i
en tabel: http://www.asp101.com/samples/db_paging.asp

Mvh.

Martin