Asp Conn. string til Mysql i Dreamweaver
Fra : Martin Helbo

Dato : 10-01-05 00:25

Hej
Jeg har en MySql database som jeg skal have adgang til med ASP via
Dreamweaver MX 2004.

På connectionstrings.com har jeg fundet en der burde virke... Men det gør
den ikke.
Stringen ser således ud:
"DRIVER={MySQL ODBC 3.51
Driver};SERVER=data.domain.com;PORT=3306;DATABASE=myDatabase;
USER=myUsername;PASSWORD=myPassword;OPTION=3;"

Når jeg tester forbindelsen fra DW får jeg Error code 404 File not found.

Hvad er det jeg gør galt?

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 10-01-05 09:14

"Martin Helbo" <helbo@FJERNthedude.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> USER=myUsername;PASSWORD=myPassword;OPTION=3;"
>
> Når jeg tester forbindelsen fra DW får jeg Error code 404 File not found.

Jeg spørger måske dumt, men du HAR vel tilpasset strengen, så den passer til
den database, du vil have adgang til?

Har du f.eks. en database, der hedder "Test" med brugernavnet "Martin" og
kodeordet "Helbo" liggende på en maskine med computernavnet PC1, skal
strengen være:

DRIVER={MySQL ODBC 3.51
Driver};SERVER=PC1;PORT=3306;DATABASE=Test;USER=Martin;PASSWORD=Helbo;OPTION=3;

Mvh

C@rsten

Fra : Martin Helbo

Dato : 10-01-05 09:41

"Carsten Pedersen" <Carsten.Pedersen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg spørger måske dumt, men du HAR vel tilpasset strengen, så den passer
> til den database, du vil have adgang til?

Jo, så dum er jeg nu heller ikke
Jeg ville bare ikke skrive den her med sti og password.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Casper Bang

Dato : 10-01-05 10:44

> Når jeg tester forbindelsen fra DW får jeg Error code 404 File not found.

404 betyder normalt at en webpage ikke kan findes :s Det lyder for mig ikke
som en fejl med databasen...