Expected end of statement
Fra : Jesper Frandsen

Dato : 08-01-05 23:27

Hej NG,

Jeg sidder og roder med et nyhedsmail script, men får hele tiden denne
fejlmeddelse når jeg tester det:

Microsoft VBScript compilation error '800a0401'

Expected end of statement

Jeg har prøvet at søge på fejlmeddelsen, men har ikke rigtig kunne finde
noget brugbart - er der nogen der kan se ud af dette snip hvad der
skulle være galt ?

Fejlen skulle ligge i linie 9 herunder.

Snip af kode:

If strConfirm = "yes" Then
Set rsNews = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
   strSQL = "SELECT * FROM newsLetter WHERE email = '" & strEmail & "';"
rsNews.Open strSQL, objConn, adOpenForwardOnly, adLockOptimistic,
adCmdText
rsNews("confirm") = strConfirm
   rsNews.Update
    "F&oslash;lgende Email " & rsNews("email") & " er
blevet tilmeldt" & _
    "<br /><br />Tak for din tilmelding til " &
rsNews.Close
   Set rsNews = Nothing
ElseIf strConfirm = "no" Then
[...]

   If NOT rsNews.EOF Then
    Response.Write "<div style="text-align:center">Email adressen findes
allerede i systemet</div>"
    rsNews.Close
    set rsNews = Nothing
   Else

strSQL = "INSERT INTO newsletter ([email],[Date],[confirm])
VALUES('" & strEmail & "','" & Now & "','" & strConfirm & "')"
   objConn.Execute strSQL
   Set rsNews = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsNews.Open "newsLetter", objConn, adOpenForwardOnly,
adLockOptimistic, adCmdTable

    "Der er afsendt en Email til:<br /><br />" & strEmail &
"<br /><br />" & _
    "Bekr&aelig;ft din tilmelding ved at f&oslash;lge
instruktionerne i Emailen " & _
             "<br /><br />Tak for din tilmelding til " & strSiteTitle & "
nyhedsbrev</div>"
   end if

--
Jesper Frandsen

http://www.9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-05 23:39

Jesper Frandsen skrev:

> Microsoft VBScript compilation error '800a0401'
>
> Expected end of statement

Et bud er en fejl i linjesammenslutninger (& og _ i forhold til
linjeskift).

> Fejlen skulle ligge i linie 9 herunder.

Og hvilken linje er nr. 9 (jeg kan godt tælle, men jeg kan ikke
afgøre om der er ombrudte linjer i newsindlægget, endsige om den
første linje er nr. 1)

Der er i øvrigt ikke grund til at sende mange linjer efter linje 9
- de har ikke indflydelse på fejlen. Linje 7-10 er formentlig nok -
men husk at angive hvis linjerne bliver ombrudt i dit indlæg. Du
kan evt. sætte en label foran hver linje:

7: If x Then
8: y
9: End If

Nu gætter jeg lige alligevel. Er følgende linjer nr. 9 og 10?

> "F&oslash;lgende Email " &
> rsNews("email") & " er

I så fald mangler der tegnet _ i linje 9.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 09-01-05 00:22

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Et bud er en fejl i linjesammenslutninger (& og _ i forhold til
> linjeskift).

Det løste i hvert fald noget af problemet.

> [...]
> men husk at angive hvis linjerne bliver ombrudt i dit indlæg. Du
> kan evt. sætte en label foran hver linje

Er taget til efterretnng - Den sidste IF-Then-Else blok skulle ikke have
været med (musen kørte for hurtigt)

> I så fald mangler der tegnet _ i linje 9.

Den manglede ja, tak for synet

--
Jesper Frandsen

http://www.9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : terje

Dato : 09-01-05 08:53

Jesper Frandsen wrote:

> Det løste i hvert fald noget af problemet.

Er ikke problemet her at du mangler dobbel quote ("") i din kode?

[...]
[...]

Dessuten så burde den fulle feilmelding ganske klart fortelle deg hva
som er problemet med ovenstående setning. Slik ser den ut på min server:

Microsoft VBScript compilation error '800a0401'

Expected end of statement

/test.asp, line 8

----------------------------^

Er det mulig å misforstå denne informasjonen?

terje?

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 09-01-05 09:14

terje wrote:

> Er det mulig å misforstå denne informasjonen?

Ja som du ser er det, men der er vel ingen grund til at blive spydig !!

--
Jesper Frandsen

http://www.9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : terje

Dato : 09-01-05 09:40

Jesper Frandsen wrote:

> Ja som du ser er det, men der er vel ingen grund til at blive spydig !!

Unnskyld. Det var overhodet ikke meningen å være spydig. Jeg mente kun å
påpeke at feilinformasjonen som serveren gir i dette tilfellet er veldig
klar. Kanskje bruker du en annen versjon av IIS som gir andre meldinger?
Jeg vet ikke. Uansett, ha en god dag Jesper!

terje

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 09-01-05 10:30

terje wrote:
> Det var overhodet ikke meningen å være spydig.

Det er i orden.

> ha en god dag

I lige måde

--