Absolut til relativ url
Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 08-01-05 22:46

Er der nogen der har en idé til hvordan man kan lave en funktion, der laver
en absolut URL om til en relativ?

F.eks. C:\Inetpub\wwwroot\mappe1\mappe2 --> /mappe1/mappe2

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Torben Brandt

Dato : 08-01-05 22:57

Jonas Schmeltz Aaberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Er der nogen der har en idé til hvordan man kan lave en funktion, der laver
> en absolut URL om til en relativ?
>
> F.eks. C:\Inetpub\wwwroot\mappe1\mappe2 --> /mappe1/mappe2

Jeg tror ikke der er nogen standardmetode til det, men prøv at leg med noget i
denne stil:
s = "C:\Inetpub\wwwroot\mappe1\mappe2"
rod = Server.MapPath("/")
laengde = Len(r)
relativ1 = Mid(s, laengde)
relativ2 = Replace(relativ1, "\", "/")

/Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-01-05 23:49

Torben Brandt skrev:

> s = "C:\Inetpub\wwwroot\mappe1\mappe2"
> rod = Server.MapPath("/")
> laengde = Len(r)
> relativ1 = Mid(s, laengde)
> relativ2 = Replace(relativ1, "\", "/")

Jeg vil foreslå at man også tjekker om rodens adresse matcher
starten af s - det er jo ikke sikkert at s ligger i webscope.

Det kan fx tjekkes sådan her:

If lower(rod) = lower(left(s, laengde)) Then
   ' o.k.

Ovenstående kan og bør forbedres til at håndtere s både med og uden
afsluttende "\".
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : terje

Dato : 09-01-05 08:41

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
>    ' o.k.
>
> Ovenstående kan og bør forbedres til at håndtere s både med og uden

Her er en annen variant som benytter seg av et par av server variablene:

Response.Write VirtualPath(Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME"))

Function VirtualPath(sPath)

   '// Denne gir path til parent folder. Stryk denne linjen om du vil ha
med filnavnet.
   sPath = Left(sPath, InstrRev(sPath, "/", Len(sPath)))
   VirtualPath = "http://" & Request.ServerVariables("HTTP_HOST") & sPath

End Function

terje