Problemer med meta-tags og "Bread crumbs" ~
Fra : Ukendt

Dato : 06-01-05 12:48

Hej,

Jeg har benyttet fremgangsmåden for "Bread crumbs" fra
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/bc.asp. Det virker også, men
efterfølgende giver søgninger på fx. Google kun hits med angivelse af
URL'en - altså helt uden angivelse af "Title" eller "Description". Søger jeg
på "keywords" får jeg slet ingen hits.

Har det noget at gøre med, at der i www.cfcc.dk/index.html (som er en næsten
tom side) redirectes til www.cfcc.dk/forside.asp? Jeg har prøvet at tilføje
DOCTYPE og meta-tags til index.html, men lige meget hjælper det.

index.html indeholder følgende:

<!-- HOVED -->

<head>
</head>

forside.asp indholder bl.a. følgende:

<%
Session.Abandon
Session("blnIsUserGood")

Dim strTitle
strTitle=""
%>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<!-- HOVED -->

<head>

<title>C F C C - Copenhagen Fly Casting Club</title>

content="kast,fluekast,fluefiskeri,kasteklub,kasteforening,fluefiskeri,
dobbelttræk,enkelttræk,stangføring,kastevinkel,fluestang,flueline,fluestænge
r,flueliner,fluegrej,distancekast,underhåndskast,flycasting,copenhagen fly
casting club københavn,copenhagen" />
skabe et fællesskab omkring fluekast som disciplin. Endvidere skal klubbens
aktiviteter give medlemmerne mulighed for at dygtiggøre sig inden for
fluekast med såvel en- som tohåndsstænger." />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />
<link href="cfccprint.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print" />
</head>

Mvh.

Martin

Fra : Lars H. Widding

Dato : 06-01-05 17:31

Martin Nystrup Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> tom side) redirectes til www.cfcc.dk/forside.asp? Jeg har prøvet at tilføje
> DOCTYPE og meta-tags til index.html, men lige meget hjælper det.

&gt; Session.Abandon
&gt; Session("blnIsUserGood")
&gt;
&gt; Dim strTitle
&gt; strTitle=""
&gt; %>

> [...]
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" />
> <link href="cfccprint.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="print" />

Metatekster har blitt benyttet til å rippe trafikk med "falskt" innhold.
Det er derfor slik at mange søkemotorer mer eller mindre ignorerer
metatekstene.
Har selv valg å benytte de, men med tillegg av at metateksten gjengis som
synlig tekst på websiden, dog med mindre skrift og en farve som nesten ikke
synes.
Innledningen jeg har benyttet er slik :"På disse sidene finner du informasjon
om, NÅ skriver du inn dine keywords adskilt med komma på vanlig måte. Det
fungerer utmerket. Det bør være +/- 150 ord på din indeks side i synlige
tekster.

Pass likevell på at du har linker til andre, og at andre linker til deg. Egen
side for linker er best. Håper det var til hjelp.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne