Login virker ikke mere... hvorfor?
Fra : MooreHojer

Dato : 05-01-05 21:29

Hej NG

Jrg har i ½år nu brugt et loginscript på en hjemmeside der er hostet hos
b-one og det har fungeret upåklageligt indtil nu og gør det ogå fortsat.
Problemet er kommet efter at jeg har lagt hjemmesiden over på unoeuros
server. Nu kommer den med følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14'

[MySQL][ODBC 3.51 Driver][mysqld-4.0.18-standard-log]You have an error
in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL
server version for the right syntax to use near '[login] where
[brugernavn] = 'ADMIN'' at line 1

/login.asp, line 28

og linie 15 til 28 ser sådan her ud:

SQLserveradr="mysql1.unoeuro.com"
SQLdatabase="moorehojer_dk_db"
SQLlogin="moorehojer_dk"
SQLpassword="ibenfc"

conStr = "driver={MySql};server="& SQLserveradr &";database="&
SQLdatabase
conStr = conStr & ";uid="& SQLlogin &";pwd="& SQLpassword & ";OPTION=3"

Conn.Open conStr

Set rs = conn.Execute( "Select * from [login] where [brugernavn] = '" &
UCASE(bruger) & "'")

Hvad er det der går galt?

På Forhånd Tak!

--
Moore Hojer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-01-05 23:30

MooreHojer skrev:

> [...]
> hostet hos b-one og det har fungeret upåklageligt indtil nu og
> gør det ogå fortsat. Problemet er kommet efter at jeg har lagt

Har du tjekket om unoeuro benytter en anden version af mysql?

En mulighed er at mysql (hos unoeuro) ikke kan lide brugen af
klammer ([]) om feltnavne. Tjek manualen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MooreHojer

Dato : 05-01-05 23:56

> En mulighed er at mysql (hos unoeuro) ikke kan lide brugen af
> klammer ([]) om feltnavne. Tjek manualen.

Tusind tak, det løste problemet.

--
Moore Hojer