Indsæt kommentar til billede (Access)
Fra : Bjarne W.

Dato : 05-01-05 15:27

Har et simpelt billedegalleri, hvor man kan klikke på thumbnailen, hvorpå en
ny side åbnes, og billedet ses i org. størrelse samt med en
tekstbeskrivelse. Dette ligger i en Access database, i samme tabel (ID,
beskrivelse, stivej til billede).

Nu vil jeg gerne ha' at de besøgende kan skrive en kommentar til hvert af
billederne, som skal gemmes i dabasen, og vises på siden, så andre også kan
se dem.

Hvordan griber jeg den an? Synes der på et tidspunkt var en anden her i NG
som spurgte, men jeg kan ikke finde indlægget.

/Bjarne W.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 05-01-05 19:40

"Bjarne W." <VirkerIkke@beklager.meget> wrote in message
> [...]
>
> Nu vil jeg gerne ha' at de besøgende kan skrive en kommentar til hvert af
> billederne, som skal gemmes i dabasen, og vises på siden, så andre også

Du laver en ny række i din tabel, hvor du gemmer 1) billede ID og 2) teksten
der skal bruges til billedet. Når der trykkes på en thumbnail, så henter du
først de data der vedrører billedet og derefter de indlæg der har samme ID
som dit billede.

--

Mvh Christian http://www.cmnielsen.dk
Nyeste Artikel : Crenicichla compressiceps.