Request.form("ID")
Fra : Thomas K

Dato : 01-01-05 19:57

Jeg har et forum hvor jeg på en side (afstemning.asp) viser
overskriften fra alle tråde i access databasen. Herfra linker jeg
videre til en anden side (afstemningtekst.asp) som skal vise
teksten af de forskellige tråde.

afstemninng.asp (lille udsnit):

Response.write rs("Titel")
Response.write "<form action='afstemningtekst.asp'
method='post'>"
Response.write "<input type='hidden' name='ID' value='"
Response.write rs("ID")
Response.write "' />"
Response.write "<input type='image' src='image/laes.gif' alt='Se
tråd' />"

afstemninngtekst.asp (lille udsnit):

<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/vti_log/afstemning.mdb")
Conn.Open DSN
strSQL = "Select * From overskrifter where ID = '" &
Request.form("ID") & "'"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
Do

- Men dette virker ikke. Jeg får denne fejl:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Datatyperne stemmer
ikke overens i kriterieudtrykket.
/afstemningtekst.asp, line 34

Linie 34:
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Udskifter jeg ID med Titel i stedet, virker det fint? Hvorfor vil
den ikke godtage at jeg vil vise tråden via kolonnen ID i stedet
for kolonnen Titel?

Har også et andet spørgsmål:

Kan man ikke udskifte type='image' så man kan lave linket med
tekst i stedet for at man skal anvende et billede?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : terje

Dato : 01-01-05 20:14

Thomas K wrote:

> [...]
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E07)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Datatyperne stemmer

Din database forventer en tall verdi, men du gir den en string. Ikke
merkelig at den klager, stakkars.

> Kan man ikke udskifte type='image' så man kan lave linket med
> tekst i stedet for at man skal anvende et billede?

function submit_meg() {
document.MittSkjema.submit();
}

terje

Fra : Thomas K

Dato : 01-01-05 21:35

terje wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> terje wrote:
> function submit_meg() {
> document.MittSkjema.submit();
> }

Forstår ikke helt dit eksempel. Ville gerne have det i forbindelse med
mit form script. Kan man ikke det?

Fra : Casper Bang

Dato : 01-01-05 20:39

> Udskifter jeg ID med Titel i stedet, virker det fint? Hvorfor vil
> den ikke godtage at jeg vil vise tråden via kolonnen ID i stedet
> for kolonnen Titel?

Nu er det lang tid siden jeg har arbejdet med access, så kan ikke rigtigt
huske hvor krævene den er.
Men prøv med:
strSQL = "Select * From overskrifter where ID = " &Request.form("ID")
hvor du ikke omkranser IDet med ' - dette angiver at det er et tal den får
ind.

> Har også et andet spørgsmål:
>
> Kan man ikke udskifte type='image' så man kan lave linket med
> tekst i stedet for at man skal anvende et billede?

<input type="submit" value="Se Tråden">
prøv at bruge det :)

Fra : Thomas K

Dato : 01-01-05 21:37

> Casper Bang wrote:
> strSQL = "Select * From overskrifter where ID = " &Request.form("ID")
> hvor du ikke omkranser IDet med ' - dette angiver at det er et tal den får
> ind.

Tak Casper. Det virker nu!