Acces & Frontpage 2003
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 31-12-04 01:37

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig videre? Jeg har oprettet
en database i Acces 2003 og vil nu gerne bruge den på nettet. Jeg
har oprettet en ASP-side i Frontpage 2003, hvor jeg bl.a. har
lagt en række titler ind på mine DVD-film. Nu vil jeg gerne lave
siden således, at man kan søge på titler og se om filmen er
udlånt også gerne indtaste nye titler online, men jeg kan ikke få
det til at virke. Hjælpefunktionen i Acces og Frontpage har ikke
været til meget hjælp!
På forhånd tak for hjælpen!

Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dj Uncas

Dato : 31-12-04 03:07

Hjælpefunktionen i Acces og Frontpage har ikke
> været til meget hjælp!
> På forhånd tak for hjælpen!

Denne hjælpefunktion er heller ikke til neget nytte, da vi ikke har en
anelse om hvad dit problem er? Kommer der en fejlmeddelse eller ved du slet
ikke hvad du skal gøre? Uddyb tak..

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 31-12-04 11:31

Dj Uncas wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Tak for dit svar!
> Jeg har oprettet databasen og vil nu gerne vide hvordan jeg får den ind i
Frontpage, så jeg f.eks kan søge i titler på en side online, eller f.eks kan se
om den er udlånt, redigere og tilføje titler m.m. Jeg skal vel have nogle
formularer over på siden, men jeg kan ikke få det til at virke. I frontpage
hjælpefunktion anviser de at man skal lave en databaseadgangsside, men det
fungere ikke.

Fra : terje

Dato : 31-12-04 15:23

Lars Bjarne Christensen wrote:

> [...]
> hjælpefunktion anviser de at man skal lave en databaseadgangsside, men det

Hei Lars. Kan du vise oss den koden du har som ikke virker? Og kan du
beskrive mer nøyaktig hva som skjer når det ikke virker? Får du en
feilmelding?

terje

Fra : Dj Uncas

Dato : 31-12-04 15:34

I frontpage
> hjælpefunktion anviser de at man skal lave en databaseadgangsside, men det
> fungere ikke.

En "database adgangsside" kan du selv lave. Se her:
http://html.dk/tutorials/asp/lektion18.asp

det er en meget god tutorial til at starte med...

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 02-01-05 14:58

> [...]
>
> En "database adgangsside" kan du selv lave. Se her:
> http://html.dk/tutorials/asp/lektion18.asp
>
> det er en meget god tutorial til at starte med...
Først godt NYTÅR! og tak for din interesse for mit problem. Jeg har været alle
lektionerne igennem og det var lærerrigt! Jeg vil gerne vide hvordan man får
det grafiske med ind også. F.eks. en søgeformular til at søge i databasens
indhold online via en asp-webside, hvordan men f.eks. med en formular kalder
samtlige filmtitler frem fra databasen m.v.