MySQL ConnectionString
Fra : Sten Bang-Christense~

Dato : 29-12-04 13:32

Hej,

Trods at jeg har set flere indlæg om dette med tilhørende svar, så kan jeg
ikke få min connection til at virke.
Jeg kører en PWS under W98, MySQL 4.1.8

Koden er :

Dim objConn
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=stone;UID
=root;PWD=xxxx;"
-->Lin.21
objConn.Open

og fejlen (som sædvanlig :

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er
ikke angivet en standarddriver.

/news.asp, line 21

har også prøvet med DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver} - med samme fejl

På forhånd tak,

mvh
Sten

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Sten Bang-Christensen

Fra : Sten Bang-Christense~

Dato : 29-12-04 15:31

"Sten Bang-Christensen" <revo@12move.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Trods at jeg har set flere indlæg om dette med tilhørende svar, så kan jeg
> ikke få min connection til at virke.
> Jeg kører en PWS under W98, MySQL 4.1.8

Afblæst !!!

Jeg har fået det løst, troede at driver blev inst. sammen med MySQL men det
er åbentbart ikke tilfældet, gav så problem hvis man angav password men det
skulle blot fjernes...

mvh
Sten