Title i ASP
Fra : Claus Vium

Dato : 27-12-04 14:07

Hvordan kan man lave "title" i breadcrump?
Sådan at når man holder musen henover linket i breadcrump'en
kommer der en gul boks frem hvor der står hvad det er.
Lidt ligesom her på html.dk.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Casper Bang

Dato : 27-12-04 16:03

> Hvordan kan man lave "title" i breadcrump?
> Sådan at når man holder musen henover linket i breadcrump'en
> kommer der en gul boks frem hvor der står hvad det er.
> Lidt ligesom her på html.dk.

Det gør man ikke i ASP, men i HTML...

Fra : Claus Vium

Dato : 27-12-04 16:07

Casper Bang wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Det gør man ikke i ASP, men i HTML...

Det ved jeg godt. Men jeg kan ikke få det til at virke eftersom
at "navigationsmenuen" ændre sig alt efter hvilken side man er
på.
Du er her: Forsiden - side 1 - underside 1
Så skal jeg jo have den til at skifte titel alt efter hvilken
side man kigger på. Sådan at når man er på side 1 står der side 1
og i side 2 skal der stå side 2 osv. Men hvordan gør jeg det?

Fra : Casper Bang

Dato : 28-12-04 00:01

> Det ved jeg godt. Men jeg kan ikke få det til at virke eftersom
> at "navigationsmenuen" ændre sig alt efter hvilken side man er
> på.

Det er ikke rigtigt til at sige, uden at se noget kode.
Kunne du smide den linie, samt de 5 foregående linier, på bordet, hvor den
"breadcrump" som du vil have en titel tilføjet til?
Så må vi se hvad vi kan gøre, og om jeg forstår dit spørgsmål rigtigt :)

Fra : Claus Vium

Dato : 29-12-04 16:38

> [...]
> "breadcrump" som du vil have en titel tilføjet til?
> Så må vi se hvad vi kan gøre, og om jeg forstår dit spørgsmål rigtigt :)

Du kan se siden: www.solarventibutik.dk

Koden der er lavet til breadcrump'en (kan findes på hjemmesideskolen.dk):

<%
Function BreadCrumbs()
Dim lstrPathAry
Dim llngMaxIndex
Dim lstrPath
Dim lstrHTML

lstrPathAry = Split(Request.ServerVariables("PATH_INFO"), "/")

llngMaxIndex = UBound(lstrPathAry) - 1

lstrHTML = "Du er her: "

lstrPath = "/"
lstrHTML = lstrHTML & "<a href=""" & lstrPath & """>Forsiden</a> "

For llngIndex = 1 To llngMaxIndex
lstrPath = lstrPath & Server.URLPathEncode(lstrPathAry(llngIndex)) & "/"
lstrHTML = lstrHTML & "- <a href=""" & lstrPath & """>" &
Server.HTMLEncode(lstrPathAry(llngIndex)) & "</a>" Next

BreadCrumbs = lstrHTML

End Function
%>

Fra : Casper Bang

Dato : 30-12-04 16:02

> Du kan se siden: www.solarventibutik.dk
>
> Koden der er lavet til breadcrump'en (kan findes på hjemmesideskolen.dk):
[SNIP - ASP-kode]

Så det du vil have er en beskrivelse til hvert link i din breadcrump?
Dét er ikke muligt med den funktion, da der ikke er noget sted at gemme
data; dine filer er ikke indskrevet i en database af nogen art.

Det eneste du kan gøre at at lave noge slamkode, med en masse
if-sætninger... det ville ikke blive kønt.

Fra : Claus Vium

Dato : 31-12-04 17:13

> [...]
>
> Det eneste du kan gøre at at lave noge slamkode, med en masse
> if-sætninger... det ville ikke blive kønt.

Er der så en anden måde at lave det på?

Findes der et sted jeg kan hente en anden slags breadcrumb der lagrer det i en
database?

Fra : Casper Bang

Dato : 01-01-05 15:28

> Er der så en anden måde at lave det på?
>
> Findes der et sted jeg kan hente en anden slags breadcrumb der lagrer det
> i en
> database?

Hmm... det gør der da garanteret - men jeg kender ikke nogen :(

Jeg tror desværre ikke jeg kan være til mere hjælp her.