Querystring-variable i #include
Fra : Peter [5260]

Dato : 26-12-04 17:57

Et par tråde berører svagt dette område, men ingen giver et ordentligt svar
(jvf. mit problem).
En artikel på activedeveloper af Dennis giver heller ikke et 100% entydigt
svar, så jeg prøver her:

En asp-fil indeholder flg. kode:
<!-- #include file="inc/kodetop.asp" -->
<!-- #include file="inc/faneblade4.asp" -->
<!-- #include file="inc/kodemidt.asp" -->
<!-- #include file="inc/vmenu4.asp" -->
<!-- #include file="vis-side.asp?id=1" -->
<!-- #include file="inc/kodebund.asp" -->

Problemet er naturligvis den næstsidste linie, da jeg ikke kan #include en
fil med en qrystr-variabel efter sig.

Jeg har også prøvet med
<% Server.Execute("vis-side.asp?id=1") %>
men den virker heller ikke (måske har det noget min server at gøre, bl.a.
kræver det vist IIS 5.0, som jeg dog har installeret).

Skal jeg virkelig skrive koden fra vis-side.asp i hver eneste fil, eller
findes der et kvikt hoved derude, der har SVARET ??

På forhånd tak
--
-.-:-.-:-.-:-.-
Regards / Mvh

Fra : Sune Christesen

Dato : 26-12-04 18:49

Dynamiske includes er den største mangel jeg hidtil har mødt i ASP :|
Men det er korrekt, du kan ikke bruge querystrings i et kald af en include
hverken via SSI eller server.execute, men ved sidstnævnte er det helle ikke
nødvendigt eftersom den fil du inkluderer via server.execute automatisk kan
benytte den querystring siden er kaldt med - dvs. du blot skal execute vis-side.asp,
og sørge for at den side den executes fra har id=1 i sin querystring.

Bemærk dog at du ikke kan genbruge variabler etc. i sider der executes via
server.execute, her er du nødt til at benytte sessions eller alternative
metoder.

Jeg har brugt timevis på google før jeg opgav :) der findes de to metoder
og så stødte jeg også på nogle COM objekter der gjorde det lidt lettere,
men i sidste ende fandt jeg frem til at server.execute var vejen frem :)
Sune Christesen

Fra : terje

Dato : 26-12-04 19:20

Sune Christesen wrote:
> [...]
>
> Jeg har brugt timevis på google før jeg opgav :) der findes de to
> metoder og så stødte jeg også på nogle COM objekter der gjorde det lidt

Noe mer info her:
http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2030
http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2042

terje

Fra : Peter [5260]

Dato : 26-12-04 20:17

"terje" <late@night.zz> skrev i en meddelelse
> Sune Christesen wrote:
(snip)

> Noe mer info her:
> http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2030
> http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2042
>
> terje

2042-linket vil jeg ikke bruge, da det jo inkluderer koden fra ALLE filer,
dvs. koden, der sendes til klienten kan blive temmelig stor!
2030-linket gav mig dog en ide, som jeg nok vil benytte: At sætte en
Session-variabel inden jeg inkluderer vis-side.asp.
vis-side.asp kan så aflæse denne Session-variabel......det er da både
simpelt og smukt

Server.Execute giver lidt (jule-)knas, hvis jeg en dag skulle flytte til en
server med en IIS < v5.0, og det kunne godt tænkes!

Tak for hjælpen til Jer begge!

/Peter