Paging af records i database
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 05:40

Under opbygningen af en hjemmeside for en ny forening er jeg nu stødt ind i
et mindre (database-)problem: Medlemsoplysningerne (som der nu pludselig er
mange af) "submittes" fra en formular og tilføres så en Access-database.
Oplysningerne kan hentes fra hjemmesiden, hvor de præsenteres i en simpel
tabel. Det virker fint:

strSQL = "Select * From personer Order by " & strSorter

' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Udskriv værdien af kolonnen BrugerID, Fornavn, Foedselsdag etc.
Response.Write "<table style=""border: outset 2px; border-color: #336666"">"
Response.Write "<th>ID</th>"
Response.Write "<th>Fornavn</th>"
Response.Write "<th>Efternavn</th>"
' osv.

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

Response.Write "<tr>"
Response.Write "<td>" & rs("MedlemsId") & "</td>"
Response.Write "<td>" & rs("Fornavn") & "</td>"
Response.Write "<td>" & rs("Efternavn") & "</td>"
' osv.

' Gå til næste Record i rs
rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

Response.Write "</tr>"
Response.Write "</table>"

Men inden længe er antallet af records så højt, at tabellen simpelthen
kommer til at indeholde for mange rækker i forhold til hjemmesidens layout.
Det virker mindre brugervenligt, hvis man skal scroll'e som en tosset. Nu er
jeg begynder inden for hjemmesidedesign (specielt ASP) og kan ikke lige
hitte ud af, hvordan jeg rent programmeringsmæssigt løser det problem. Kan
jeg på en eller anden måde "page" records'ene i databasen, så de præsenteres
over flere sider? Fx. 15 records per side, som der linkes til?

Mvh.

Martin

Fra : terje

Dato : 21-12-04 09:52

Martin Nystrup Rasmussen wrote:

> [...]
> jeg på en eller anden måde "page" records'ene i databasen, så de præsenteres
> over flere sider? Fx. 15 records per side, som der linkes til?

Hei Martin!
Dette Google søket gir mange relevante treff med eksempel kode:
http://www.google.com/search?tab=gw&q=asp%20Access%20paging%20records&hl=en&lr=&c2coff=1&

Her er en spesifikk link:
http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2120

terje

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 16:32

"terje" <late@night.zz> skrev i en meddelelse
> Hei Martin!
> Dette Google søket gir mange relevante treff med eksempel kode:

> [...]

Hej,

Jeg forsøgte mig i går med Google dog uden at finde noget, jeg kunne finde
ud af at bruge. Men tak for linket! Jeg havde held med det i dag, og nu er
koden implementeret.

Mvh.

Martin