div problemer
Fra : Christoffer

Dato : 10-02-05 14:05

Hej! jeg sidder og roder med udkast til en side, og er allerede stødt på
problemer..

"Billeder beskriver mere end 1000 ord" -Hvis i tager et kig på denne side
http://buur.info/s2a/orange/index.html i henholdsvis IE og FF kan i tydeligt
se problemet, hvor af siden ikke vises som den skal i browseren..

Vil lige hurtigt sige det er meningen der skal være 2 menu kasser til
venstre og een main ude til højre, desuden er begge stolper samt bjælken
under det orange billedet (bjælken kan åbenbart ikke vises) lavet i css.

css ligger her : http://buur.info/s2a/orange/basic.css

Mvh.
Christoffer

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-05 14:22

Christoffer skrev:

> "Billeder beskriver mere end 1000 ord" -Hvis i tager et kig på denne side
> http://buur.info/s2a/orange/index.html i henholdsvis IE og FF kan i tydeligt
> se problemet, hvor af siden ikke vises som den skal i browseren..

Start med at validere din side. Se links i min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Standardlinks om validering - hvordan og hvorfor:

Fra : Christoffer

Dato : 10-02-05 17:45

> Start med at validere din side. Se links i min signatur.

De validere fint men problemerne er der stadig.. nogen råd?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-02-05 21:44

Christoffer skrev:

> De validere fint

Du har glemt css-koden. Der er ikke noget der hedder
border-thickness i css (du mener muligvis border-width).

> men problemerne er der stadig.. nogen råd?

Prøv at beskriv lidt mere præcist hvad der vises korrekt og hvad
der vises forkert. Viser Firefox siden korrekt nu eller er der
problemer i både Firefox og IE? Hvordan skal dine to lyse bjælker
se ud (jeg kan se to små, grå kasser skråt over de to hjørner på
logoet i IE, mens kasserne ikke ses i Firefox)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christoffer

Dato : 10-02-05 20:36

> [...]
> http://buur.info/s2a/orange/index.html i henholdsvis IE og FF kan i
> tydeligt se problemet, hvor af siden ikke vises som den skal i browseren..

En lille opdatering, kasserne ligger hvor de skal, har dog stadig problemer
med mine to lyse bjælker, og har fundet et problem ang. menu og
navigitionsbillederne, som ligger forskelligt i de 2 browsere (IE og FF)
hvilket resulterer i at i IE kommer billederne udover "siden" og bliver
derved beskåret.. kan det undgås ??
har angivet "margin-left: -5px" og z-index til at flyde over min stolpe

Håber i kan hjælpe..
Christoffer

Fra : Christoffer

Dato : 11-02-05 20:00

Skal med glæde gøre det, har haft lidt travlt de andre gange, men nu har jeg
tiden :)

De 2 lyseblå 'streger' i henholdsvis højre og venstre side skal blive til 2
søjler, det vil ikke helt lykkedes..

I IE bliver navigationskassen skubbet væsentlig længere ned end i FF, jeg
ved det skyldes pga. af en masse breaks jeg har sat ind, men det er den
eneste måde jeg har fået det til at virke ordentligt i FF på.. hvordan gør
jeg så jeg får kasserne til at stå pænt under hinanden uanset browser så jeg
ikke skal bruge <br>'s i koden for at sætte dem ind..

Tror det beskrev det lidt bedre :)
Mvh.
Christoffer