Billederne vises ikke ?? :-(
Fra : Anne Marie

Dato : 05-02-05 19:04

Hej.

Hvad er det der gør, at nogle billeder ikke vises på hjemmesiden, men der
blot er en lille, hvid firkant med et rødt x i, i stedet?? Jeg kan ikke se,
at jeg har lavet noget som helst anderledes end jeg plejer :-/

Håber i vil hjælpe.

Venlige hilsener fra Anne Marie

www.hoeythomsen.dk

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 05-02-05 19:21

"Anne Marie" <yrkamht@mail.dk(fjern yrk)> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke se,
> at jeg har lavet noget som helst anderledes end jeg plejer :-/

Filnavnene, teksten til billederne, må ikke indeholde æ. ø og å, store
bogstaver og visse tegn.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Anne Marie

Dato : 05-02-05 22:31

Hej.
Tak for dit svar. Det har jeg læst andre steder også, men på resten af min
hjemmeside har der ikke været problemer med navngivningen. Jeg har f.eks.
billeder, der hedder " Nystøbt gulv " og "Original væg udsmykning" ?

Hvordan kan det være?

Fint "sejler ikon" forøvrigt

Hilsen Anne Marie

Fra : Anne Marie

Dato : 06-02-05 07:48

Hej igen.
Nu er jeg startet forfra med siderne. Slettet alle billederne, redigeret dem
og lagt dem ind i de respektive mapper under "Images".
Når så jeg vil indsætte et billede , vælger jeg "indsæt billede", går i den
respektive mappe - her "Ferieminder" og så er mappen tom?? Vælger jeg i
samme vindue knappen for stifinder, er der ingen problemer med at finde
billedet.
??? Jeg kan ikke finde ud af det. Nu har jeg haft den hjemmeside i snart et
halvt år, har jævnligt opdateret den med billeder og tilføjet nye sider, men
jeg har ikke været ude for noget lignende.

På forhånd tak.

Hilsen Anne Marie

Fra : Bonne

Dato : 06-02-05 11:24

> [...]
> men
> jeg har ikke været ude for noget lignende.

Der er muligvis flere fælder, men en af de mere luskede er hvis du på din
hjemmeside ændre på billedets størrelsesforhold - så vil det ikke vises.
Altså, læg dit billede ind på hjemmesiden med den rigtige størrelse og ændre
ikke på størrelsen når det først er lagt ind.

Hej fra John

Fra : hcma

Dato : 06-02-05 21:45

> [...]
> men
> jeg har ikke været ude for noget lignende.

Hvordan har du lagt dine billeder ind i "Ferieminder"-mappen?
Mappen Ferieminder skal skrives med små bogstaver = ferieminder
Du må ikke have mellemrum, æ, ø, å, skråstreg, bindestreg o.s.v. i
filnavnene
Mappen "ferieminder" skal ligge i dit websted og alle billeder SKAL
importeres dertil (åbn dit websted i FP, marker din ferieminder-mappe ->
hop så op i Filer -> Importer og vælg så de billeder der skal lægges derind.
m v h
HC

Fra : hcma

Dato : 06-02-05 21:41

> [...]
> se,
> at jeg har lavet noget som helst anderledes end jeg plejer :-/

giv lige et eksempel på hvilket/hvilke billed(er) der er problemer med
m v h
HC

Fra : Anne Marie

Dato : 08-02-05 08:17

Hej.

Tak for jeres svar. Det lykkdes for mig Det er nogle lidt private sider
med bryllupsbilleder, feriebilleder osv. så derfor gav jeg ikke et link. De
er hovedsageligt beregnet til at blive set af familie og venner.

Det undrer bare, at jeg før helt uden problemer har kunne navngive uden at
tage hensyn til store bogstaver æ,ø og å. Men er mapper og billeder
navngivet korrekt, og det har tilsyneladende hjulpet

Så tak for jeres svar!

Mange hilsener fra Anne Marie

www.hoeythomsen.dk