Billeder - perfekt løsning!!!
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-02-05 15:07

Hej Gruppe

Vi har en hjemme side, som der vist er forskellige der har været indblandet
i. på siden har vi en masse billeder af divrse forestillinger
www.studio73.dk

Jeg har nu forsøgt at læse lidt om emnet på nettet og fundet at man laver et
lille billede med link til et større.

Jeg har fået noget til at virke på denne adresse
http://vejen-net.dk/~jr/Billed%20side.htm
(billederne er ikke oploadet, det er kun for man kan se koden).

Men jeg tror jeg gør det alt for omstændigt, eller griber det forkert an...

Findes der gode link det netop beskriver det med billeder? eller er der
nogen der bare har den perfekte løsning!!!

Jeg er på ingen måde nørd, det viser koden jo nok også tydeligt men
noget må man jo forsøge...

Med venlig hilsen
JR

Fra : hde

Dato : 02-02-05 11:32

Hej Jan

er det noget i stil med det jeg har lavet på www.proleg.dk ?
for det er nemt

Carsten

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-02-05 01:48

"hde" <zsdfsdf@fsf.fk> skrev i en meddelelse
> Hej Jan
>
> er det noget i stil med det jeg har lavet på www.proleg.dk ?
> for det er nemt
>
> Carsten

Hej Carsten

Ja, det er nok lidt derhenad, og vist også lidt den kode jeg selv har kavet,
min henter blot billet, hvor din starter en ny side op hvor billedet er
incl.
Er det ikke nogenlunde rigtigt forstået men fint ser det ud det du har
lavet... og jeg har da også luret lidt i den kode...

Jeg har som siddet og funderet lidt, og kan ikke blive enig med mig selv om
billederne skal vises ude i venstre side (ca. 5 cm. miniformat), og så loade
ind på siden (resterende del af skærmen) når man klikker på billedet,
fordelen herved er så at den besøgende ikke skal klikke baglæns igen.
Ulempen kunne måske være at man mister overblikket ved en strimmel
billeder i venstre side, man kommer jo nok til at skulle "scrolle" nedaf i
billed strimlen i venste side og det er vel også en ulempe!!!

Men jeg vil da meget gerne høre erfaringer fra det ene til det andet koncept
eller et helt tredie.

Sidst men ikke mindst... Når man som os ofte skal lægge billeder op, kan man
så lave det mere smart!!!
Jeg mener, hvis jeg laver en folder lad os kalde den foler 1, folder 2
etc.

Hvis jeg nu siger jeg har 30 billeder som jeg lægger i folder 2, findes så
ikke et "script" eller lign. der kan læse filnavnene og evt. liste dem,
således
de automatisk bliver sat ind som filnavn i "IMG" kommandoen? jeg skriver
naturligvis manuelt hvilken folder siden skal søge i...

Håber på nogle positive svar.