Sætning der skal sættes ind på flere sider~
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 23-01-05 19:37

Hej NG.

Hvordan sætter jeg en tekst ind på flere sider, uden at jeg skal til at
sætte den ind en efter en?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : S. larsen

Dato : 23-01-05 21:22

Hej Jørgen

Først, lav en side med den tekst du vil have vist flere steder. Gem den.
så går du i webkomponenter og vælger at inkludere en side.

Det var det, nu kan du rette på din includerside, og indholdet heraf, bliver
så vist alle de steder hvor du har inkluderet siden.

Ps. Kræver webhotel med ft ex.

Søren larsen

http://stass.dk

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41f3ee4a$0$48727$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-01-05 17:06

"S. larsen" <info@stass.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det var det, nu kan du rette på din includerside, og indholdet heraf,
> bliver så vist alle de steder hvor du har inkluderet siden.

++++++++++++++++++++

Hej Søren.

Den er nedtonet i webkomponenter, jeg skal have gemt siderne som et websted
først, hvordan gør jeg det uden at jeg skal åbne alle siderne først? For det
tager lang tid, der er mange sider.
Det er et fotogalleri jeg har lavet i et andet program, som jeg så har taget
ind i frontpage for at redigere i det.

Fra : jfo

Dato : 25-01-05 09:26

> [...]
det
> tager lang tid, der er mange sider.
> Det er et fotogalleri jeg har lavet i et andet program, som jeg så har

Jeg klarer den sommetider med Søg&Erstat i HTML-koden.

Finder linien før det der skal insættes og sætter det i Søg.
Sætter det også i Erstat efterfulgt af den HTML-tekst der skal indsættes.

Det har den begrænsning at man skal holde sig til én linje.

JFo

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-01-05 17:14

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sætter det også i Erstat efterfulgt af den HTML-tekst der skal indsættes.
>
> Det har den begrænsning at man skal holde sig til én linje.

+++++++++++++++++++

Hej.

Det er flere linie, det er et script jeg skal have sat ind, men jeg vil da
huske den der, hvis jeg en dag kun skal have sat en linie ind.

Fra : S. larsen

Dato : 25-01-05 15:13

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41f51c55$0$48702$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> Det er et fotogalleri jeg har lavet i et andet program, som jeg så har
> taget ind i frontpage for at redigere i det.

Hej Jørgen

Prøv at gå via filer, importer til nyt websted. Jeg mener det hedder sådan.
Har ikke lige fp åben.

Når først du har det inde som websted, burde webkomponenter være til sted.

Søren

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 25-01-05 17:17

> [...]
> sådan. Har ikke lige fp åben.
>
> Når først du har det inde som websted, burde webkomponenter være til sted.

++++++++++++++++++++

Hej søren.

Ja, nu har jeg fået impoteret webstedet, men jeg kan ikke lige få det til at
virke. Jeg har indsat et script på en af siderne, det script skal så gå igen
på de andre sider.

Fra : S. larsen

Dato : 25-01-05 19:50

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41f6708b$0$48676$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> at virke. Jeg har indsat et script på en af siderne, det script skal så gå

Hej Jørgen

Hvis jeg forstår det rigtigt, så må løsningen være at lave en side med
scriptet, kaldet f.eks script.htm
Der hvor det så skal være på alle de andre sider, skal du så gøre det via
webkomponent, includer side.

Den metode har jeg selv brugt med menuer f.eks
Men om det lige virker med et javascript, det er jeg lidt usikker på, men så
kunne du evt. kigge på www.html.dk
For at se om du evt kan lave det om til et js.script. For et sådan skal man
jo kunne kalde hvorfra det passer en.

Søren

http://stass.dk