frontpage 2002- fotoalbum
Fra : Stig Borgstrøm

Dato : 21-01-05 20:56

Hvorledes definer jeg billeder til fotoalbum så de kan ses i "alle"
opløsninger.Der er tilsyndeladende nogen som kører 800x600 som har problemer
med at se fotos hos mig. Og da det er detajler man går efter så er det
vigtigt at fotos f.eks fylder 1/4 skærm.

Evt. kig ind på siden www.rokkeriget.dk (det er en side om kvindeting, uld,
stik osv).
mvh
Stig

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-01-05 15:37

Du kunne sætte højde og bredde til en procentsat, men det vil jeg
fraråde da billedet kan komme til at se meget mærkeligt ud når
browseren skalerer det.
Lav dine billeder så de kan ses på en 800x600 side. Det er alligevel
de færreste der kører deres browser i et større vindue end det.

Fra : Charlotte Eglin

Dato : 22-01-05 17:56

"Stig Borgstrøm" <stigb@hankatpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med at se fotos hos mig. Og da det er detajler man går efter så er det
> vigtigt at fotos f.eks fylder 1/4 skærm.

Du kunne jo starte med at beskære billederne så kun det væsentlige kommer
med! Og dernæst komprimmere størrelsen.

Jeg kiggede på et billede som fylder ikke mindre end 2272x1704 pixels og 1,2
Mb !! Jeg er MEGET glad for at jeg har ASDL - ellers havde jeg skullet
sidde og vente 1-2 min. på at billedet kommer frem.

Mvh Charlotte