ms frontpage kompabilitet..
Fra : lars

Dato : 04-01-05 19:52

hej NG

Jeg er stadig lidt ny inden for html..
Når jeg laver hjemmesider gør jeg det som regel med stone's
webwriter eller bare notepad..
jeg ved derfor ikke meget om frontpage..
Vi har på mit arbejde en hjemmeside, som min leder står for, og
denne er lavet i frontpage da dette er hvad han har været på
kursus i.. Men da det går lidt trægt med opdateringer osv, har
jeg meldt mig som 'uofficiel' webmaster, for at få lidt mere skub
i udviklingen..
Derfor ville jeg godt vide om der er nogen problemer i at jeg
primært arbejder med/ændrer/opdaterer hjemmesiden på min måde, og
at han så gør det på hans?
Personligt bryder jeg mig ikke meget om sidens nuværende udseende
eller opbygning, og ville meget gerne ændre det hvilket jeg har
forholdsvis frie hænder til, såfremt at det stadig også fungerer
i frontpage..
Nu skal det lige nævnes at sidens målgruppe primært er forældre
på institutionen og at der derfor ikke er noget konkret behov for
at gøre den så offentligt bredt tilgængelig som muligt.. Den skal
bare fungere for den forældregruppe's browsere vi har..

Mvh L

hjemmesiden er: http://www.rosengarden.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-01-05 13:55

lars wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> at gøre den så offentligt bredt tilgængelig som muligt.. Den skal
> bare fungere for den forældregruppe's browsere vi har..

Hej Lars

Jeg har set på jeres hjemmeside.

Det første jeg gjorde var at se jeres hjemmeside inde på W3C, det
ser ikke godt ud, se mere her:
http://validator.w3.org/check?uri=www.rosengarden.dk

Den siger at der er 19 fejl.

I har nogle meget store problemer på jeres side, når at man kommer
ind på siden, så står der: Ny side 1, det vil være en god ide at
ændre det.

I jeres top mangler I også en DOCTYPE, I kan bruge denne:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1 Strict//EN"
"DTD/xhtml1-strict.dtd">

Hvis I har mulighed for at bruge en database, så kan I lave siden
mere dynamisk.
I stor ting I skal have ændret er til .asp og jeres mail adresser,
for ellers kan I modtage en del spam mails, men hvis I laver det via
en database, så kan i lave en kontakt side, som spam robotterne ikke
kan finde.

Jeg har selv brugt Frontpage til at lave hjemmesider, men gik så
over til Dreamweaver, men nu laver jeg ALT i Notepad++ (Næsten
ligesom Notesblok i Windows), min personlige vurdering er at
Frontpage kun er til begyndere.

Når at du skal lave en ny hjemmeside, så skal du validere den hos
W3C's validerings side: http://validator.w3.org/

Når at jeg laver hjemmesider, så undersøger jeg dem med flere
forskellige browsere: Opera, IE, Firefox, Mozilla, Netscape o.s.v.
Jeg har selv 9 browsere installeret som jeg undersøger sider med.

Du kan da godt lave det på din måde, mens at han laver det på hans
måde.

Hvis du får brug for hjælp eller support, så kan du kontakte mig på
malle@mail.dk

Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 06-01-05 14:02

Hej igen Lars

Lige en ting mere, hvis den skal laves om så vil det være en god ide
at lave det i DIV og CSS, da der er meget få der bruger frames i
dag, læse mere om DIV og CSS her på HTML.dk

CCS:
http://www.html.dk/tutorials/css

ASP:
http://www.html.dk/tutorials/asp