Anderledes skrifttype
Fra : Kenneth Brinck

Dato : 02-01-05 19:00

Jeg prøver igen !
Jeg vil gerne bruge skrifttypen "arial rounded" på webstedet,men
er klar over, at hvis ikke surferen har den på sin PCer, så
bliver den konveteret. Kan jeg ikke lægge en "henvisning" et
sted, og derefter lægge fonten på mit eget websted ? Jeg bruger
FP 2002
venlig hilsen & godt nytår
Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 20:55

"Kenneth Brinck" <kenneth@brinck-fyn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bliver den konveteret. Kan jeg ikke lægge en "henvisning" et
> sted, og derefter lægge fonten på mit eget websted ? Jeg bruger

For det første skal du være opmærksom på, at skrifttyper kan være belagt med
ophavsret, så derfor skal være varsom med at lægge skrifttyper til download.

Jo - du kan lægge skrifttypen på dit websted, så surfere kan downloade og
installere skrifttypen - men ærlig talt - det skal du altså ikke forvente at
surferne gør!!! Det er imod alle gode råd om hvordan man designer et
websted. Vælg en skrifttype, som er gængs på nettet, OG som er læsbar på en
skærm. De mest brugte er Verdana, Tahoma, Arial. Men du ka også bruge
Georgia og Trebuchet MS med godt resultat.

Jeg kan se, at min XP er forsynet med Arial Rounded, så det vil nok også
være tilfældet med alle andre XP brugere.

mvh
Ulrik