Godt alternativ til FP!
Fra : Hansen

Dato : 01-01-05 14:37

Jeg stødte på et godt, gratis og brugervenligt alternetiv til FP. Jeg
har selv meget ringe forstand på HTML, og har derfor benyttet mig af FP.
(WYSIWYG). FP laver lidt ballade i koderne, så resultatet i IE er ikke
altid det samme som i eks. FF. Dette problem er du fri for i Nvu. Det
kræver lige lidt tilvænding, men det kommer man sig hurtigt over. Det er
en version 1.0, så der er stadig et par ting som jeg mener kan gøres
bedre. Men alt ialt et rigtigt godt alternetiv. Se nærmere på programmet
her:
http://www.nvu.com/index.html
Høre gerne jeres mening.

Godt nytår alle NGère.
---------------------------------
Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 20:42

"Hansen" <brug_ikke_denne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kræver lige lidt tilvænding, men det kommer man sig hurtigt over. Det er
> en version 1.0, så der er stadig et par ting som jeg mener kan gøres

Hvis du har meget ringe forstand på HTML koderne, hvordan er du så i stand
til at vurdere, om FP laver ballade i koderne? Jeg har svært ved at tillægge
dig nogensomhelst troværdighed i dette.

Denne nyhedsgruppe er for FP brugere. Hvis du eller andre har lyst til at
prøve andre editorer, så er det helt fint, men så foregår jeres
erfaringsudvksling UDENFOR dette FP forum.

Og ja - vi har haft denne diskussion i gruppen hundrede gange før. Der er
masser af alternativer til FP, men ikke nogen hvor funktionalitet, pris samt
hvor hurtigt man kan få selv komplicerede og meget interaktive websites op
at stå, står i et så godt forhold til hinanden.

Og vi gider altså ikke høre mere om hverken Dreamweaver, Golive eller alle
de andre.

Ulrik

Fra : Hansen

Dato : 02-01-05 21:11

> Hvis du har meget ringe forstand på HTML koderne, hvordan er du så i stand
> til at vurdere, om FP laver ballade i koderne? Jeg har svært ved at tillægge
> dig nogensomhelst troværdighed i dette.

Arghh....nu må du stoppe kære ven. Det er da for pokker ikke så svært at
finde ud af. Også selv om man ikke er HTML-nørd.
Første gang du uploader din side og åbner eks. FF, så har du resultatet.

> [...]
> at stå, står i et så godt forhold til hinanden.
> Og vi gider altså ikke høre mere om hverken Dreamweaver, Golive eller alle

Jamen.....Ulrik, så skulle du jo slet ikke have besvaret dette indlæg.
Hvorfor springer du så ikke let og elegant over mit indlæg og bruger din
tid på spørgsmål med ref. i FP. Mit indlæg var ment som en oplysning, og
et muligt alternativ til FP, ikke en provokation. De alternativer du
nævner er ikke gratis. Vi er mange som godt kan lide FP, men ikke har
økonomi til at købe et så dyrt program. Her er Nvu en mulig løsning.
Derfor mener jeg ikke du skal gøre dig til fortaler, eller diktator for
hvilke indlæg der skal oprettes i et offentligt forum/gruppe som evt.
kunne gavne andre, som vil have et gratis og FP lignende program. Hold
dine udtalelser for dig selv hvis ikke du kan andet end brokke dig...TAK
-----------------------
Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 22:19

> Arghh....nu må du stoppe kære ven. Det er da for pokker ikke så svært at
> finde ud af. Også selv om man ikke er HTML-nørd.
> Første gang du uploader din side og åbner eks. FF, så har du resultatet.

FP 98 lavede tit ged i koderne. Med FP2000 og senere versioner er det
overstået. Hvis der er ged i koderne er du selv årsag.

> [...]
> kunne gavne andre, som vil have et gratis og FP lignende program. Hold
> dine udtalelser for dig selv hvis ikke du kan andet end brokke dig...TAK

Din oplysning er ligeså relevant her i gruppen som en vejrmelding. Læs
fundatsen for gruppen her
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.webdesign.frontpage.

Ulrik

Fra : Kim2000

Dato : 03-01-05 01:50

> FP 98 lavede tit ged i koderne. Med FP2000 og senere versioner er det
> overstået. Hvis der er ged i koderne er du selv årsag.

Nu er FP2003 ikke engang i nærheden af at kunne levere validerbare sider.
Tjek min side www.damat.dk hvis du er i tvivl. Den ser fin ud i den fleste
browsere, men er slet ikke validerbar.

Jeg er også en af dem, der nyder at arbejde i FP, men det er ikke det samme
som at sidde og påstå det er fejlfrit. Og jeg kan slet ikke forstå man kan
knytte sig så meget til program at man på det nærmeste erklærer enhver krig,
der tillader sig at nævne andre alternativer.

Anyway, Hansen nævner et gratis alternativ, sammenligner med FP, benyt dig
af hans ord eller lad vær´. Og så er den skid slået

mvh
Kim

--
Online romaner, noveller, tegneserier m.m. finder du i SOS, anmeldelser af
spil, software og hardware til pc og Amiga findes under computer.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-01-05 05:01

Kim2000 skrev:

>Nu er FP2003 ikke engang i nærheden af at kunne levere validerbare sider.
>Tjek min side www.damat.dk hvis du er i tvivl. Den ser fin ud i den fleste
>browsere, men er slet ikke validerbar.

Den er jo heller ikke lavet i FP 2003, men i FP 2002/XP.

FP 2003 kan lave kode, som er meget tæt på en validering, men det
kræver naturligvis at man kender til, hvad der er tilladt og ikke
tilladt i htmlstandarden.

Og det gør du tydeligvis ikke, du angiver doctype som
<!doctype HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
(og det er ikke FP, der har indsat det) og har alligevel selv
valgt at bruge en masse kode, som ikke er tilladt i strict html.

Så det er klart, at den er langt fra at validere, havde du valgt
transitional html, så havde den været langt tættere på at
validere.
--
Knud

Fra : Ulrik Friis

Dato : 03-01-05 12:32

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message

> Anyway, Hansen nævner et gratis alternativ, sammenligner med FP, benyt dig
> af hans ord eller lad vær´. Og så er den skid slået

Som nævnt er dette et FP forum. Det er ikke et forum til sammenlignende
litteratur, motorcykler eller WYSIWYG editorer.

Og Hansen indleder med at erklære, at han ikke har forstand på HTML, og at
han i samme åndedrag lige vil gøre opmærksom på at FP laver kodefejl. Den
slags modsætninger skriger til himlen.

Iøvrigt har Hansen tidligere været ude med riven
news:41c43bac$0$74681$14726298@news.sunsite.dk, hvor han hævder, at FP laver
unoder, men han vil ikke ryste op med et link, så vi kan se, hvad der er
galt. Så jeg har meget, meget svært ved at tage hans kritik af FP alvorligt.

Der findes et utal af gratis WYSIWYG editorer, og at Hansen har fundet én
han er glad for er jo fint nok. Hvis han så bare havde holdt sig til at
fortælle om det.

mvh
Ulrik

Fra : Hansen

Dato : 03-01-05 16:08

> Som nævnt er dette et FP forum. Det er ikke et forum til sammenlignende
> litteratur, motorcykler eller WYSIWYG editorer.

Hold da op du må kede dig Ulrik. Men det er da godt du kan få tiden til
at gå her på gr-frontpage.

> Og Hansen indleder med at erklære, at han ikke har forstand på HTML, og at
> han i samme åndedrag lige vil gøre opmærksom på at FP laver kodefejl. Den
> slags modsætninger skriger til himlen.

Hmm...den forstår jeg stadig ikke.

> [...]
> galt. Så jeg har meget, meget svært ved at tage hans kritik af FP alvorligt.

Jeg spurgte i (41c43bac$0$74681$14726298@news.sunsite.dk).: -findes et
program der kan rette op på alle unoderne, og gøre ens website mere
kompatibel med andre browsere- citat slut.
Der var som det hele. Jeg bedte ikke om hjælp til at rette mine koder.
Det skulle programmet jo gøre, men ellers tak for din interesse Ulrik.

> Der findes et utal af gratis WYSIWYG editorer, og at Hansen har fundet én
> han er glad for er jo fint nok. Hvis han så bare havde holdt sig til at
> fortælle om det.

Hæ, hæ...jamen det var jo det jeg gjorde.
Ulrik..jeg har ikke tid eller lyst til at fortsætte denne debat. Men du
skal vide at finder jeg igen noget som jeg mener kan have andres
interesse (med relation til FP) så indrykker jeg et nyt indlæg. Så kan
du jo bare springe alle indlæg over med afsender; Hansen.
Godt nytår.

Venlig hilsen
Hansen

Fra : Ulrik Friis

Dato : 04-01-05 14:39

"Hansen" <brug_ikke_denne@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Der var som det hele. Jeg bedte ikke om hjælp til at rette mine koder. Det
> skulle programmet jo gøre, men ellers tak for din interesse Ulrik.

Dit spørgsmål var:

Citat: "Jeg har lavet min webside i FP. Men FP laver jo lidt HTML unoder som
bevirker at den ikke vises korrekt i alle browsere. Jeg kom så til at
tænke på om der findes et program der kan rette op på alle unoderne, og
gøre ens webside mere kompatibel med andre browsere."

Du påstår at FP laver unoder, men du dokumenterer det ikke ved at give os et
link til dit websted.

Ulrik

Fra : Torben

Dato : 15-01-05 00:09

"Hansen" <brug_ikke_denne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg stødte på et godt, gratis og brugervenligt alternetiv til FP. > Hansen
Tak for en interessant henvisning, det ser lovende ud.
v.h. Torben

Fra : Hansen

Dato : 17-01-05 20:50

> Hej
> Tak for en interessant henvisning, det ser lovende ud.
> v.h. Torben

Selv tak Torben.
Hansen