Acces & Frontpage 2003
Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 31-12-04 01:31

Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe? Jeg har lavet en database
i Acces 2003 og vil nu gerne have den over på en side i Frontpage
2003, hvor jeg som test har lagt titler på DVD-film ind. Nu vil
jeg gerne have det over på siden så jeg bl.a. kan søge blandt
titler m.m. og se om den eventuelt er udlånt. Jeg kan ikke rigtig
finde noget brugbar hjælp i hjælpefunktionerne i Acces og
Fronpage.
På forhånd tak for hjælpen!

Lars

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-12-04 02:03

Lars Bjarne Christensen skrev:

> [...]
>titler m.m. og se om den eventuelt er udlånt. Jeg kan ikke rigtig
>finde noget brugbar hjælp i hjælpefunktionerne i Acces og

Uden at have så meget forstand på det, så ved jeg dog så meget at
du skal køre det via en webserver, også selvom det kun er lokalt
på din computer.

Hvis du kører Win 2000/XP, så har du Internet Information Server
(IIS) (skal installeres sep.) og her vil det være naturligt at
bruge asp., så spørg i
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp, der vil de kunne
hjælpe dig videre.
--
Knud

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 31-12-04 10:40

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> hjælpe dig videre.
> --
> Du kan gå frem efter: Helle Dejligbjergs bog Frontpage 2002 side
74
Med venlig hilsen
Lillian Bagge Nielsen

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 31-12-04 11:44

Lillian Bagge Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> 74
> Med venlig hilsen
> Lillian Bagge Nielsen

Tak for din interesse for mit problem!

Jeg er desværre ikke lige i besiddelse af den bog du nævner, men har
Microsofts "Frontpage 2002 - step by step" og den har ikke være til
meget hjælp. Jeg skal blot have en database til af fungere i frontpage
på en sådan måde, at jeg f.eks. kan søge titler på mine DVD-film, se om
de er udlånt m.m jeg ville også gerne lave en log-in adgangskode til
siden m.v. Problemet opstår når jeg skal lave noget på en frontpage
side der kommunikere med databasen. Jeg skal jo have en formular ind,
der kan søge i mine titler og se om de er udlånt m.v. hvor henter jeg
en sådan formular til frontpage og hvordan får jeg den til at virke på
siden (ASP)

Lars Bjarne Christensen

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 31-12-04 11:37

> [...]
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.

Tak for dit svar!
Jeg har installeret IIS og jeg har lagt forespørgselen ud på den
side/nyhedgruppe du anbefaler. Jeg er nok klar over at der skal
laves en eller anden form for dataadgangsside, men det der anbefales
under frontpages hjælpefunktion kan jeg ikke få til at virke.
Hvordan får man formularer til f.eks søgefunktioner ind på en side.
Jeg vil f.eks gerne lave en side hvor man online kan søge i mine
dvd-film titler, ligeledes se om de er udlånt m.m. jeg kan bare ikke
få formularer ind på en asp-side.

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 01-01-05 10:52

Lars Bjarne Christensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> få formularer ind på en asp-side.
> tak for din interesse for mit problem!
>
> Det er for svært at forklare. Derfor anbefalingen af bogen. Den kan
jo lånes på biblioteket eller købes for kr. 59,- hvis ingen andre er i
stand til lige at forklare dig det. Der er flere processer man skal
igennem - jeg har selv brugt denne fremgangsmåde. lbn--

Fra : Lars Bjarne Christen~

Dato : 01-01-05 16:16

> [...]
> stand til lige at forklare dig det. Der er flere processer man skal
> igennem - jeg har selv brugt denne fremgangsmåde. lbn--
Først GODT NYTÅR! og tak for din interesse for mit problem. Jeg har lagt
billet ind på bogen og henter den 3. JAN. 2005.
Tak for dit god råd og ha´en god dag!

Lars Bjarne Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-05 20:32

"Lars Bjarne Christensen" <lbc@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> titler m.m. og se om den eventuelt er udlånt. Jeg kan ikke rigtig
> finde noget brugbar hjælp i hjælpefunktionerne i Acces og

Forudsætning for at det virker og at efterfølgende kan bruges er, at der er
installeret FP extensions på dit webhotel.

Først går du online på dit webhotel, og derefter importerer du databasen i
FP i en mappe som du kalder fpdb. FP vil så spørge om der skal oprettes en
forbindelse til databasen, og det svarer du ja til. Så dannes en fil
"global.asa" samt nogle andre filer, som definerer din database på
webstedet.

Nu kan du så lave forskellige asp sider v.hj.a. FP - stadig online på dit
webhotel. Hjælpefunktionen må kunne give dig noget hjælp når du kommer så
langt som til at Indsæt => Databaseresultat. Selve wizarden der hjælper med
til at oprette asp siderne er også rimelig nem at finde ud af. Prøv dig
frem.

Hvis du skal lave søgninger, vil det nemmeste antageligt være, at du
opretter disse i Access, og derefter kalder dem i databasewizarden i FP.

Ulrik