Udbydere med Frontpage Serverextensions
Fra : Gert Andersen

Dato : 18-12-04 15:32

Hejsa

Jeg har læst en del om at flere brugere af Frontpage har
problemer med formularer der skal sende data til emailkonti.

Jeg har selv problemer med det sted jeg har min webside. Som
nogenlunde amatør på området har jeg svært ved at gennemskue
hvorfor nogen udbydere kan finde ud af det og andre ikke. Jeg har
haft min webside placeret hos 3 forskellige udbydere gennem tiden
og kun det ene sted, har det fungeret fejlfrit med email
formularer.

Når udbyderne skriver de de har frontpage serverudvidelser
..betyder det åbenbart ikke at tingene fungerer.! Lad vær med at
tro det. Supporten nogen steder er udsædvanlig ringe og mange har
ikke den fornødne viden og kan ikke svare på spørgsmål eller
formår at hjælpe brugeren.

Jeg har min nuværende hjemmeside hos danhost..som åbenbart heller
ikke er i stand til at løse problemet eller give mig en
forklaring.

Problemet er egentlig rimeligt simpelt.

Jeg benytter FP 2003, har oprettet en formular (uden fejl), har
oprettet email hos udbyderen og opsat denne konti i min outlook.

Mailen fungerer fint hvis man blot sender en almindelig mail til
adressen, men vil man benytte formularen får jeg denne der "
Fronpage Error..osv."
Det lykkedes udbyderen på et tidligere tidspunkt at få en anden
formular til delvist at fungere..dvs. ikke alle brugere kunne
benutte formularen...andre gange kom der blanke sider ind..

Hvad kan jeg gøre ...udover at skifte udbyder endnu engang? Er
der nogen der ved om der findes udbydere der har kompetance og
indsigt i det her og ved hvad de taler om. Jeg er ved at være
godt træt at det her.

Gert Andersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-12-04 19:30

Prøv www.jirty.dk - de tilbyder FP ext. og gør det udmærket og billigt. De
planlægger i øvrigt at tilbyde share points på et senere tidspunkt -
ulemper: de tilbyder ikke adgang til FPs søgemaskine. Årsag: for belastende
for CPU'en, siger de.

--
ahw

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 00:19

"Gert Andersen" <golbart@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg har læst en del om at flere brugere af Frontpage har
> problemer med formularer der skal sende data til emailkonti.

[snip]

> [...]
> tro det. Supporten nogen steder er udsædvanlig ringe og mange har
> ikke den fornødne viden og kan ikke svare på spørgsmål eller

Hvis du har et webhotel til fx. 50 kr. om måneden skal du ikke regne med at
denne udbyder har flokke af velkvalificerede supportere siddende parate ved
telefonen for at hjælpe dig. Hvis der skal være forretning i en sådan
hosting, er der måske sat max. 1 time/året af til dig.

[snip]

> Jeg benytter FP 2003, har oprettet en formular (uden fejl), har
> oprettet email hos udbyderen og opsat denne konti i min outlook.

Din formular har intet at gøre med at du opsætter en mailkonto hos
udbyderen. Din formular danner på egen hånd en mail, som den så sender til
den adresse du har skrevet i egenskaberne for formularen. Det kan så være,
at den konto du oprettet hos udbyderen skal modtage de mails, som din
formular genererer.

> [...]
> formular til delvist at fungere..dvs. ikke alle brugere kunne
> benutte formularen...andre gange kom der blanke sider ind..

Hvis du vil have en FP formular til at sende mails, skal der være FP server
extensions på dit webhotel. Hvis ikke der er FP server extensions kan du
sikkert bruge nogle scripts, som din udbyder stiller til rådighed for dig.

[snip]

Fra : Gert Andersen

Dato : 19-12-04 02:24

Ulrik Friis wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> sikkert bruge nogle scripts, som din udbyder stiller til rådighed for dig.

Tak til Arne Willsturp til anbefaling af udbyder.

Til Ulrik: Jeg vil dog sige at at jeg forventer tingene virker når jeg køber
en ydelse, uanset om den koster 50 eller 100 kr.om måneden. Du har da sikkert
ret i at det kan være langt dårligere supportere i den billige ende. Desuden
tilbyder de fleste jo også en slags telefonsupport. Jeg er fuldstændig ligeglad
med om om de skal yde mig 10 timers support eller 1 time. Tingene skal altså
virke og det er deres job !

Mht. mailkonti var det blot for at sige at den var oprettet hos udbydren, under
mit domæne, hvor jeg også har hjemmesiden liggende. Jeg går ikke ud fra at man
kan maile data til andre steder end til sit eget domæne, fx. hotmail osv.
Mailkontoen er selvfølgelig konfigureret til at jeg kan modtage data på min
egen pc.

Udbyderen jeg benytter nu. annoncerer med de har FP-serverextensions, så..det
går jeg da stærk ud fra de har. Udbyderen er danhost.dk. (så du kan jo selv se
på deres hjemmeside). Det er jo heller ingen kunst at at hente de extensions
hos microsoft som ikke koster noget. Enhver kan downloade dem frit.

Det der er fortvivlende er at det ikke virker..og jeg ingen forklaring kan få.
Har prøvet at søge på emnet..men det er svært gennemskueligt..og det er for
pokker heller ikke mig der skal vejlede dem.

Hilsen Gert ( den desperate)

Fra : S. larsen

Dato : 19-12-04 11:57

> Hilsen Gert ( den desperate)

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Hej Gert.

Det med udbyder er jo altid svært. Jeg selv startede hos en dem til tier.
Intet virkede som forventet og support var vist ikke noget de beskæftigede
sig med, så ud at finde en anden.
Valget faldt på wannafind.dk . Jeg mener jeg giver omkring 60 kr. pr. md.
Der har jeg nu været kunde i 2 år, og har oplevet en support der ikke er
længere væk end telefonen, kun et enkelt nedbrud, men lige så vigtigt, at
fp-extensions virker, uden problemmer. Jeg benytter selv mailformular,
databaser m.v. Så for mit vedkomne har jeg fundet et sted, som opfylder mine
krav.

Mvh

Søren Larsen

http://stass.dk

Fra : Gert Andersen

Dato : 19-12-04 13:00

S. larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> databaser m.v. Så for mit vedkomne har jeg fundet et sted, som opfylder mine

Hej Søren

Tak for dit råd mht. udbyder. Det glæder mit hører det virker for nogen :). De
to sidste udbydere jeg har haft har ikke kunne løse opgaven mht. at få
mailformularer til at virke rigtig.
Jeg har heller ikke råd til gang på gang at eksperimentere med udbydere i håb om
det så vil virke. Jeg har spildt over 2000 kr. på udbydere der ikke er deres
opgave voksen. Jeg ved ikke om man som kunde kan få nogen form for garanti for
det vil virke et andet sted ?. Man skal jo som regel betale 12 mdr. forud.

Jeg ved heller ikke om der findes noget form for reklamationsmuligheder så man
kan få nogle af sine penge tilbage ?

Så vil jeg da gerne lige spørge til om du så også benytter FP2003 og win-XP?

Med Venlig Hilsen
Gert

Fra : S. larsen

Dato : 19-12-04 15:34

> [...]
> man
> kan få nogle af sine penge tilbage ?
>
> Så vil jeg da gerne lige spørge til om du så også benytter FP2003 og

Hej Gert.

Sidst først.

Personligt bruger jeg stadig fp 2000, men skifter i januar. Der ud over
hjælper jeg en der bruger 2003. Samme udbyder, ingen problemmer. Vi bruger
begge windows xp-home.

Det er rigtigt at det er en jungle med webhoteller, derfor brugte jeg også
en del krudt på at undersøge markedet anden gang. Valget faldt som sagt på
wannafind, der har været tilstede i flere år. Det er måske ikke ligger i den
billige ende, men det virker, som jeg har skrevet, og i deres support er
tingene delt op, så en ved noget om unix og en anden om windows servere. Jeg
tror at fejlen nogle steder, er at de vil tilbyde det hele, men ikke
besidder nok viden på det ene område, mest nok windows og i særdeleshed hvad
angår fp-extensions.

Og lad det så være sagt med det samme. Jeg har ingen økonomisk interesse i
wannafind, er kun en yderst tilfreds kunde.

Søren

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-12-04 20:55

Wannafind ser da interessant ud, men det bedste er nok at se, hvilket behov
man har og så betale efter det.
Det bedste er altså imho at sige: hvad har jeg brug for? asp? asp.net?
php?`FP2003 share point /FP200x extensions? Access-server?
MySQL-serveradgang -og hvad er prisen inklusive moms?
Dernæst vælger man udbyder og betaler hvad man skal for at få den pågældende
feature. Andet og mere er der vel ikke i det?

--
ahw

Fra : S. larsen

Dato : 19-12-04 22:45

Arne skrev.

> [...]
> Dernæst vælger man udbyder og betaler hvad man skal for at få den
> pågældende feature. Andet og mere er der vel ikke i det?

Rigtigt, men lidt mere er der jo. Support, oppetid, at skidtet virker er
også vigtigt, og som jeg ser spørgsmålet vægtes især support højt. Dernæst
må det være vigtigt at det der er installeret af fp ex virker. Det virker
ikke hos alle, selv om det tilbydes. Det første sted jeg var lovede man også
fp-ex, det virkede bare ikke. Hos nuværende kører det bare, uden at man hele
tiden skal være efter nogen, eller frygte det går ned. Det vægter jeg
personligt højt. Jeg har henvendt mig 2 gange på 2 år, og det var i
forbindelse med noget helt andet, og i det ene tilfælde blev der samarbejdet
med ms.
En lille erfaring Asp og Php på samme server, ikke godt.

Søren

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-12-04 10:42

Det, du anfører er med i mine overvejelser - hos jirty virker det hele som
det skal - også asp og php på samme server, og supporten er o.k.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 01:22

> [...]
> ligeglad
> med om om de skal yde mig 10 timers support eller 1 time. Tingene skal

Velkommen til den "virkelige" verden. Du er ikke den første der er løbet ind
i dette problem og du bliver heller ikke den sidste. Så længe en tilfældig
person kan købe en server, adgang til nettet mv. og installere denne "pakke"
i en 2. sals lejlighed og udbyde dette som et webhotel, vil problemet bestå.
Som kunde bør man undersøge firmaerne først bl.a. i
news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel hvor der er ganske godt check på de
værste i branchen.

Danhost er et enkeltmandsfirma ejet af Jesper Dalgaard Christensen
hjemhørende på Ahornvej 20 i landsbyen Harridslev ved Randers, som er et
helt normalt parcelhus (bygget med en vinkelstue) på en hjørnegrund. Udover
Danhost findes også en forretning ved navn DGroup, ejet af samme mand på
samme adresse. Mobil tlf. 61 78 48 92 - hvis han ikke tager 70 27 22 07.
Danhost lejer sig ind hos Fuzion (fuzion.dk) i Aarhus, som lejer sin
internetadgang hos Nianet i Ishøj (nianet.dk).

Det er interessant, at domæneoplysningerne vedr. registrant mv. af
danhost.dk er holdt skjult. Og det er interessant at firmanavnet Danhost
ikke er nemt at finde i diverse opslagsværker. Mange firmaer er
interesserede i at kunne findes via et telefonnummer, men 70 27 22 07 er
ikke et nummer man kan søge på.

> [...]
> extensions
> hos microsoft som ikke koster noget. Enhver kan downloade dem frit.

Der er FP SE på serveren hvis du kan udgive via http protokollen. Du kan
også tjekke det ved at gå online via http på dit webhotel med FP. Kan du det
uden problemer, så er der FP SE. Afhængig af opsætning af FP SE samt version
kan du også selv genopfriske FP SE.

Hvis serveren er en Windows 2000 med IIS 5.0 er der som udangspunkt
installeret FP SE 2000. Det kan opgraderes til FP SE 2002, som en Windows
2003 er forsynet med som udgangspunkt. Apacheservere, som kører på en Linux
eller en Unix platform skal særskildt installere FP SE.

mvh
Ulrik

Fra : Gert Andersen

Dato : 20-12-04 11:08

> [...]
> 2003 er forsynet med som udgangspunkt. Apacheservere, som kører på en Linux
> eller en Unix platform skal særskildt installere FP SE.

Det er dog imponerende hvad du har fundet ud af..også noget skræmmende, synes
jeg. Du ligefrem beskriver bygningen osv..hehe.. måske du også har et billede af
skurken ?
Ja jeg er åbenbart en af de der naive brugere som tror lidt for meget på smarte
hjemmesider som reklamerer med det ene og andet. Jeg har ikke ret meget forstand
på diverese servere og og tillægsprogrammer og havd der skal kører hvor og sådan
noget.
Der er åbenbart ikke nogen lovgiving på området da alle åbenbart kan nedsætte
sig som udbyder. Og penge retur er sikkert også en by i Rusland. Eneste mulighed
er vel at klage til forbrugerombudsmanden..men det kommer der nok heller ikke
noget ud af.

Jeg tror ikke helt jeg forstod hvor jeg skulle kigge mht. tvivlsomme udbydere.

Jeg vil også gerne sige 1000 tak for alle der har bidraget med deres erfaringer
med de udbyder hvor tingene virker. Det vil jeg da have med i mine overvejelser.

Lige til sidst til Ulrik: Jeg forespurgte på et tidligere tidspunkt Danhost hvad
de kørte med af systemer og fik det her at vide:
"Serverne er FreeBSD servere, asp sider kører på Windows 2003 servere.
Vi kører Frontpage extensions version 5.0"

Jeg fik desuden at vide at jeg ikke måtte bruge æøå i nogen af mappenavnene
eller fil-navnene.

Jeg ved ikke om du bliver klogere af dette her.

Med venlig Hilsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-12-04 11:41

Der findes mig bekendt ikke sådan noget som FrontPage extensions version
5.0 -kan Karlsen bekræfte dette?

AT bruge æ, ø og å i filnavne er som regel noget skidt - der kan opstå
problemer med disse specialtegn også selvom det er muligt at lave dem i
Windows som filnavne. Undgå dem.
--
ahw

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-04 20:09

> [...]
> "Serverne er FreeBSD servere, asp sider kører på Windows 2003 servere.
> Vi kører Frontpage extensions version 5.0"

Man kan aflæse sin servers FP SE version ved at gå online på webhotellet med
FP, gå ind i Funktioner => Webindstilinger el. Indstillinger for webstedet,
og på fanebladet Generelt kan versionsnummeret aflæses. Version 5 er OK.

> Jeg fik desuden at vide at jeg ikke måtte bruge æøå i nogen af
> mappenavnene
> eller fil-navnene.

Det er en gylden regel, at hverken filnavne eller mappenavne må indeholde
æøå, specialtegn eller mellemrum.

> Jeg ved ikke om du bliver klogere af dette her.

Hensigten var at du skulle blive klogere...

mvh
Ulrik