Konverteringsprogram til FP!
Fra : Hansen

Dato : 18-12-04 15:17

Hej
Jeg har lavet min webside i FP. Men FP laver jo lidt HTML unoder som
bevirker at den ikke vises korrekt i alle browsere. Jeg kom så til at
tænke på om der findes et program der kan rette op på alle unoderne, og
gøre ens webside mere kompatibel med andre browsere.

---------------------
Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 00:06

"Hansen" <brug_ikke_denne@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænke på om der findes et program der kan rette op på alle unoderne, og
> gøre ens webside mere kompatibel med andre browsere.

De unoder en FP2k+ laver er ikke værd at snakke om. Desuden kan du indstille
FP til at tage højde for de forskellige webbrowseres mærkværdigheder. Du kan
"køre" dit website igennem en validator, som undersøger det for fejl og
mangler i relation til W3C standarden. Men du skal være opmærksom på, at det
stiller rigtig store krav til dig og den viden du har om HTML (og CSS), hvis
du vil ha' noget ud af en sådan omgang.

De fleste HTML fejl på et FP websted opstår når designeren begynder at
redigere på en side. Hvis ikke man har styr på HTML reglerne når man
sletter, klipper og klistrer, så vil der efterlades en masse løsrevne koder.
Men det er ikke FPs skyld, det er alene designeren, der bærer ansvaret.

Vær du glad for at de fleste browsere er meget tilgivende overfor banale
fejl.

mvh
Ulrik

Fra : Hansen

Dato : 19-12-04 09:54

> [...]
> Men det er ikke FPs skyld, det er alene designeren, der bærer ansvaret.
>
> Vær du glad for at de fleste browsere er meget tilgivende overfor banale

Hej Ulrik

Jeg har "testet" min webside i Firefox-browser. Her ser det helt
forfærdeligt ud. Jeg har nu skrevet på websiden at den kun understøtter
IE6.0.
Jeg har ikke så stor viden om HTML, så derfor holder jeg mig fra at
redigere for meget i koderne selv.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-12-04 10:48

I FP kan du sætte den op til at virke med både IE og Netscape -browsere - så
det er da en mulighed. I så fald "dimmes" de ting ud der ikke vil virke i
disse browsere.
--
ahw

Fra : Hansen

Dato : 19-12-04 12:41

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> det er da en mulighed. I så fald "dimmes" de ting ud der ikke vil virke i

Det har jeg prøvet, men det er samme resultat.!

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 23:01

> Det har jeg prøvet, men det er samme resultat.!

Hvis det er lavet ordentligt i FP vil der ikke være problemer i Firefox. Jeg
synes du skulle give os et link så vi kan få syn for sagn.

mvh
Ulrik

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-12-04 22:14

Det hjælper intet at gøre det bagefter. FP vil ikke give sig til at
"rette" i sider der allerede er skrevet.
Et link vil være at foretrække så vi kan se hvad du har gjort der ikke
virker i Firefox.