Frontpage website med logon?
Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 18-12-04 09:35

hej,

Jeg har et website som jeg har lavet med Frontpage 2003. Nu vil jeg gerne
have at en del af siderne er for "members only" som man skal lave en logon
for at kunne se. Hvordan kan jeg nemmest lave det, så jeg ikke selv skal
kode en masse?

På forhånd tak.

Erik
fjern "NOSPAM_" fra min emailadr. ved direkte svar

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 14:18

"Erik Pilgaard Vinther" <NOSPAM_e.p.vinther@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:41c3ebb1$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> for at kunne se. Hvordan kan jeg nemmest lave det, så jeg ikke selv skal

Forudsætnigen for efterfølgende fremgangsmåde er, at der er installeret
FrontPage server extensions på dit webhotel.

De sider du vil beskytte skal du placere i en mappestruktur, hvor toppen af
strukturen (én mappe) konverteres til et underordnet websted (højreklik på
mappen). Derefter udgiver du.

Så går du online på serveren på dit underordnede websted (subweb) og under
Funktioner finder du et punkt der i FP2002 hedder Server => Tilladelser. Her
opretter du en bruger med adgangskode. Men - læs FPs hjælpefunktion om
tildeling af rettigheder/tilladelser inden du giver dig i lag med det. Hvis
du ikke vil kode må du i stedet læse på lektien

mvh
Ulrik

Fra : Erik Pilgaard Vinthe~

Dato : 18-12-04 16:02