vti- og sikkerhed -J.P.Karlsen?
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-12-04 23:48

Har fået oplyst at FP 2003 er meget usikkert, da man med lethed - som en af
de brugere, der måske har adgang til en hjemmeside - kan lægge nogle
"ondsindede" programmer ind i vti.-filen og derved ødelægge sitet.

Hvad er der om den sag? Jeg tænker her på at der på en arbejdsplads er
måske 20 der vedligeholder deres lille del af en hjemmeside (fælles-
forstås) og en af dem har en ondsindet hensigt og derfor med vilje
kompromitterer vti-filen, som jo ikke er skjult eller beskyttet.

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-12-04 23:38

Hvis folk har fysisk adgang til en Computer vil de altid kunne gøre
skade uanset hvad.
Det har intet at gøre med FP.
Udtalelsen kommer tydeligvis fra en som ikke har forstand på
sikkerhed.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-12-04 19:06

Desværre nej - det er vores Cisco certificerede medarbejder i it-afdelingen,
ansvarlig for servere m.v. og med en delvis dataloguddannelse i baghånden,
der kommer med disse oplysninger.
Alle systemer kan naturligvis ødelægges, men vel ikke for alle?
At FP skulle være særlig sårbart her, er dog noget nyt for mig: ikke den
sædvanlige MS-hader-retorik, men at man forholdsvis enkelt kan ødelægge
tingene så nemt.

I dag fandt jeg ud af at man som lokal administrator på XP pro, samt hvis
den lokale administrator har glemt at logge sig af, kan fjerne samtlige
adgange til c-drevet og dermed blokere for enhver adgang til systemet.
Det var rystende at se den demonstration.
--
ahw

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-12-04 23:04

At man er Cisco certificeret betyder desværre ikke at man har begreb
om computersikkerhed som sådan men han ved øjensynligt at hvis man har
fysisk tilgang til en computer og specielt hvis man har Administrator
tilgang kan ødelægge en masse.
Det gør det ikke til et specielt Frontpage problem.

On Thu, 16 Dec 2004 19:05:36 +0100, "Arne H. Wilstrup"