Forbrugsafregnet bredbånd
Fra : arasmussen@hotmail.c~

Dato : 13-02-05 17:32

Jeg har fået forbrugsafregnet bredbånd hos TDC, og er derfor
interesseret i at holde forbruget så lavt som muligt. Den første
regning viste dog et større forbrug end jeg regnede med. Jeg har lagt
mærke til, at ADSL-modemmet (SpeedStream 5100) tit står og blinker
selvom computeren er slukket. Kan det tænkes, at den står og
sender/modtager data hele tiden for at holde forbindelsen oppe? Hvis
det er tilfældet er det jo ret urimeligt, at jeg skal betale for et
forbrug, jeg reelt ikke har, og som TDC ikke har informeret mig om.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-05 17:59

<arasmussen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

************************
[...]
***************************

Hvis nogen pinger din ip udefra, eller f.eks. leder efter en mail/webserver,
så er dit modem jo nødsaget til at svare, og det betyder trafik. Alternativt
skal du lukke dit modem. Men det er næppe trafik, som har nogen som helst
betydning målt i penge...

PS det er en dårlig ide at bruge quoted-printable i nyhedsgrupperne...

Claus

Fra : Palle Jensen

Dato : 13-02-05 20:58

Den 13 feb 2005 mumlede Claus Tersgov noget i denne stil:

> PS det er en dårlig ide at bruge quoted-printable i
> nyhedsgrupperne...

Google groups problem velsagtens...

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-05 21:59

arasmussen@hotmail.com wrote:

> selvom computeren er slukket. Kan det tænkes, at den står og
> sender/modtager data hele tiden for at holde forbindelsen oppe? Hvis

Næppe.

> det er tilfældet er det jo ret urimeligt, at jeg skal betale for et
> forbrug, jeg reelt ikke har, og som TDC ikke har informeret mig om.

Du kan jo starte med at checke dit forbrug. 'Netstat Live' er din ven,
såfremt du anvender Windows...

Fra : Peter Larsen

Dato : 14-02-05 15:51

arasmussen@hotmail.com wrote:

> Jeg har fået forbrugsafregnet bredbånd hos TDC, og er derfor
> interesseret i at holde forbruget så lavt som muligt. Den første

kan det virkelig svare sig?

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-02-05 17:30

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> wrote in message

> kan det virkelig svare sig?

Næe heller ikke efter min mening... I hvertfald ikke efter Tiscali´s highway
til 199 for 1GB eller tdc´s expressmet til 239 for ubegrænset... man kan jo
ved tdc ikke have et forbrug på mere end 120mb for at nå prisen for tiscali
highway

Fra : Henning Wangerin

Dato : 19-02-05 18:31

On Mon, 14 Feb 2005 17:29:31 +0100, Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> highway til 199 for 1GB eller tdc´s expressmet til 239 for ubegrænset...
> man kan jo ved tdc ikke have et forbrug på mere end 120mb for at nå

Nu er det langt fra alle som kan få Highway eller alle de andre billige
løsninger, men der er faktiskt en del hvor det er en billigste løsning.
Så længe linien ikke bruges mere end i gamle dage med modem er det
fakstisk en ganke godt løsning - problemet er bare at holde forbruget
dernede

Fra : Henning Wangerin

Dato : 19-02-05 18:29

On Mon, 14 Feb 2005 15:50:43 +0100, Peter Larsen wrote:

> kan det virkelig svare sig?

Jo for nogle kan det.

Fra : arasmussen@hotmail.c~

Dato : 01-03-05 10:25

Highway koster jo en bondegård i oprettelse, og det kan ikke betale
sig, da jeg kun skal bruge det et halvt år. Så flytter jeg til et
sted med en fælles forbindelse. Og Ekspres Net er lige lovlig langsomt
efter min mening.