Tiscali Danmark er idag blevet solgt til T~
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 01-02-05 10:12

Hej

Telefonselskabet "Tele2" har idag købt den Danske afdeling af
internetudbyderen "Tiscali".

http://borsen.dk/dn/69605

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-02-05 10:52

> Telefonselskabet "Tele2" har idag købt den Danske afdeling af
> internetudbyderen "Tiscali".
>
> http://borsen.dk/dn/69605

Efter købet udtalte direktøren hos Tele2 : Med opkøbet af Tiscali sikrer
vi vores top-position hos Teleankenævnet. Kun en anden leverendør på det
danske marked var i nærheden af vores antal klagesager. Ved opkøbet
regner vi med at nå samme antal kunder og klager som TDC bare
propotionalt omvendt.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 01-02-05 11:16

> [...]
> danske marked var i nærheden af vores antal klagesager. Ved opkøbet
> regner vi med at nå samme antal kunder og klager som TDC bare

*ROFL*

Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-05 11:35

Thomas Jensen skrev:

> vi vores top-position hos Teleankenævnet. Kun en anden leverendør på det
> danske marked var i nærheden af vores antal klagesager.

Det ideelle havde været hvis det var Telia der havde opkøbt det.
Så var klagetælleren eksploderet.

.... men det er lidt uretfærdigt stadig at huske på det. Det er
noget tid siden jeg har set klager over Telia eller Tiscali.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-02-05 12:01

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
> ... men det er lidt uretfærdigt stadig at huske på det. Det er
> noget tid siden jeg har set klager over Telia eller Tiscali.

Telia skal jeg ikke kunne udtale mig om. Tele2 ser jeg ofte (om ikke
andet så fra deres breve til min kone ) og statistiken hos
Teleankenævnet gik et år tilbage sidst jeg tjekkede og der var Tiscali
bestemt ikke i den gode ende.

Men de syntes selv at deres service var så god at de betalte et eksternt
firma for at give dem "prisen for den bedste kundeservice" - så noget må
der jo være om det

Mvh,

Thomas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-05 13:12

Thomas Jensen skrev:

> Men de syntes selv at deres service var så god at de betalte et eksternt
> firma for at give dem "prisen for den bedste kundeservice" - så noget må
> der jo være om det

Mig bekendt blev undersøgelsen lavet ved at de ringede ind og
tjekkede hvor lang tid der gik. Jeg mener ikke at de tjekkede om
vanskelige problemer rent faktisk blev løst.

Jeg mener ikke at der i sig selv er et problem i at et firma selv
betaler for en undersøgelse.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 01-02-05 13:25

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> vanskelige problemer rent faktisk blev løst.
>
> Jeg mener ikke at der i sig selv er et problem i at et firma selv

Ikke hvis test kriterierne er gode nok og det firma, som undersøger det
er reelle nok.

De test kriterier som du beskriver virker nærmest sølle og selvom det er
rart at komme hurtigt igennem, så betyder det langt fra at det har været
en god oplevelse.

Generelt foretrækker jeg absolut undersøgelser, som er foretaget af folk
der ikke bliver betalt af samme firma.

Mvh,

Thomas.

Fra : N/A

Dato : 01-02-05 17:38

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-05 17:38

Mogens Jørgensen skrev:

> Kender du ordsproget :
> at sætte ræven til at vogte gæs

Ja.

Kvaliteten af sådan en undersøgelse afhænger af det firma man
bestiller den hos.

Man kan f.eks. godt sige at Folketinget selv har ansat
rigsrevisorerne til at kikke dem i kortene, men det bliver mig
bekendt gjort med et meget skarpt projektørlys.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-02-05 18:54

> Men de syntes selv at deres service var så god at de betalte et eksternt
> firma for at give dem "prisen for den bedste kundeservice" - så noget må
> der jo være om det

Alle deltagere (herunder Cybercity og Tele2) har betalt - efter samme
betingelser. Betalingen er ingen garanti for, at man vinder....

--
Mvh. Jesper

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-02-05 19:27

Jesper Nielsen wrote:

> Alle deltagere (herunder Cybercity og Tele2) har betalt - efter samme
> betingelser. Betalingen er ingen garanti for, at man vinder....

Nææ.. Sikkert ikke.. Men nogle gange undrer man sig og f.eks havde
Computerworld følgende indledning dengang i en artikel:

Vantro latter bredte sig i redaktionslokalet, da budskabet i en
pressemeddelelse fra den italienskejede internetudbyder Tiscali blev
fremført med høj røst...

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24070

Ligeså meget som det undrer mig at Tele2 f.eks fik prisen i år på trods
af deres mange klager.

Det er ikke alle analyse firmaer som er lige ærlige og ofte føles det
som om et givet resultat er købt og betalt, men det er selvf. ikke
nødvendigvis tilfældet her.

Heller ikke selvom der var 2 udbydere der reklamerede med at deres
kundeservice var den bedste - fra 2 forskellige analyse firmaer - samtidigt.

Mvh,

Thomas

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-02-05 19:49

> Ligeså meget som det undrer mig at Tele2 f.eks fik prisen i år på trods af
> deres mange klager.

Det er ikke samme pris - det er "kvartalsopgørelsen." Teleperformance
foretager stikprøver hvert kvartal, og laver så en gang om året en stor
undersøgelse.

> Det er ikke alle analyse firmaer som er lige ærlige og ofte føles det som
> om et givet resultat er købt og betalt, men det er selvf. ikke
> nødvendigvis tilfældet her.

Jeg har ingen grund til at betvivle Teleperformances ærlighed. De vurderer
faktisk konkurrenter (f.eks. i Tiscalis tilfælde, som har outsourcet
kundeservice til Excellent og Tele2, som har outsourcet til Transcom.)

> Heller ikke selvom der var 2 udbydere der reklamerede med at deres
> kundeservice var den bedste - fra 2 forskellige analyse firmaer -
> samtidigt.

Så er det selvfølgelig et spørgsmål om, hvilken undersøgelse, som har størst
vægt.
Der er ingen tvivl om, at Teleperformances undersøgelse har størst vægt
blandt virksomheder, som går med overvejelser om at outsource kundeservice,
support eller andet til et callcenter og i callcenter branchen. Den
undersøgelse, som du henviser til (som for mig er ukendt) vægter muligvis
tungere i andre forbindelser.

--
Mvh. Jesper

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-02-05 21:49

Jesper Nielsen wrote:

> Jeg har ingen grund til at betvivle Teleperformances ærlighed. De vurderer
> faktisk konkurrenter (f.eks. i Tiscalis tilfælde, som har outsourcet
> kundeservice til Excellent og Tele2, som har outsourcet til Transcom.)

Ved du tilfældigvis også tilfældigvis hvem de andre i branchen måtte
have outsourcet til, såfremt det er tilfældet. F.eks Telia, CyberCity,
DBnet, ComX, TDC, osv

Mvh,

Thomas

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 02-02-05 22:39

On Wed, 02 Feb 2005 21:49:04 +0100, Thomas Jensen <thomas@my-email.dk>
wrote:

>Jesper Nielsen wrote:
[Tiscali -> Excellent]
[Tele2 -> Transcom]

>Ved du tilfældigvis også tilfældigvis hvem de andre i branchen måtte
>have outsourcet til, såfremt det er tilfældet. F.eks Telia, CyberCity,
>DBnet, ComX, TDC, osv

Så vidt jeg ved:
Telia bruger også Excellent (som hed SNT før det blev købt af
excellent, og som hed DRS før det blev købt af SNT og som var en del
af Telia før det blev udskilt som DRS).

TDC og Cybercity har det internt

/Jarlskov

Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 03-02-05 00:31

On Wed, 02 Feb 2005 22:38:59 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

> [...]
>Telia bruger også Excellent (som hed SNT før det blev købt af
>excellent, og som hed DRS før det blev købt af SNT og som var en del

Det er forkert at sige at Tele2 har outsorcet deres kundeservice, den
er bare flyttet til Transcom, som faktisk er et datterselskab i
Kinnevik-koncernen, som Tele2 også ejes af.

Mogens

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-02-05 09:52

Mogens Jørgensen wrote:

> Det er forkert at sige at Tele2 har outsorcet deres kundeservice, den
> er bare flyttet til Transcom, som faktisk er et datterselskab i
> Kinnevik-koncernen, som Tele2 også ejes af.

Det er stadig en outsourcing - Selskaberne har tilfældigvis bare samme
aktionær.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 03-02-05 20:02

> Ved du tilfældigvis også tilfældigvis hvem de andre i branchen måtte have
> outsourcet til, såfremt det er tilfældet. F.eks Telia, CyberCity, DBnet,
> ComX, TDC, osv

Tiscali og Telia har outsourcet til Excellent, Tele2 til Transcom.

--
Mvh. Jesper

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-02-05 21:45

Jesper Nielsen wrote:

> Det er ikke samme pris - det er "kvartalsopgørelsen." Teleperformance
> foretager stikprøver hvert kvartal, og laver så en gang om året en stor
> undersøgelse.

Okay.

> Jeg har ingen grund til at betvivle Teleperformances ærlighed. De vurderer
> faktisk konkurrenter (f.eks. i Tiscalis tilfælde, som har outsourcet
> kundeservice til Excellent og Tele2, som har outsourcet til Transcom.)

Det eneste jeg finder underligt er at de firmaer med de største antal
klager i Teleankenævnet er dem som vinder testen.

Det betyder selvf. ikke der er noget galt med ærligheden hos netop
Teleperformances, men i så fald er der noget galt med testen for
kundernes oplevelser er tydeligvis målt efter samme parametre.

Men der måles nok på meget simple ting, så hvor hurtigt telefonen bliver
taget og ikke når det hele går galt, som klagerne er et udtryk for.

> [...]
> support eller andet til et callcenter og i callcenter branchen. Den
> undersøgelse, som du henviser til (som for mig er ukendt) vægter muligvis

Og mig som gik og troede det handlede om den billigste pris

Mvh,

Thomas.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 02-02-05 21:51

Thomas Jensen wrote:

> Det betyder selvf. ikke der er noget galt med ærligheden hos netop
> Teleperformances, men i så fald er der noget galt med testen for
> kundernes oplevelser er tydeligvis målt efter samme parametre.

Der manglede selvf. lige et "ikke" før "mål efter samme parametre

Fra : Morten Kjaer Lennon

Dato : 03-02-05 00:21

Thomas Jensen wrote:

> Det eneste jeg finder underligt er at de firmaer med de største antal
> klager i Teleankenævnet er dem som vinder testen.

Man skal muligvis også bemærke perioden som Teleankenævnet benytter i sine
rapporter og perioden testen er udført i, de er ofte ikke sammenfaldende, og
med førstnævnte med klart "forsinket" tal.

--
Morten!
- som er blevet solgt.

Fra : Hans Paulin

Dato : 01-02-05 12:56

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det er
> noget tid siden jeg har set klager over Telia eller Tiscali.

Hans

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 01-02-05 17:54

On Tue, 01 Feb 2005 10:12:04 +0100, Ole Rasmussen
<newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote:

>Hej
>
>Telefonselskabet "Tele2" har idag købt den Danske afdeling af
>internetudbyderen "Tiscali".
>
>http://borsen.dk/dn/69605

Håbefulde udenlandske investorer. Er der noget bedre?
--
Svend Olaf

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-05 18:25

Svend Olaf Mikkelsen skrev:

> Håbefulde udenlandske investorer. Er der noget bedre?

Der er i hvert fald noget bedre end håbefulde, italienske
investorer.

Fra : TBC

Dato : 03-02-05 01:17

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> Telefonselskabet "Tele2" har idag købt den Danske afdeling af
> internetudbyderen "Tiscali".

Uha, uha. Lover umiddelbart ikke godt for ADSL uden PSTN problematikken.

Kunne man frygte at kun Cybercity bliver tilbage som eneste ADSL udbyder,
hvis man helt vil undgå PSTN, og have IP telefoni fra f.eks musimi eller
telefin?

TBC