Billig internet ?
Fra : Kim

Dato : 26-01-05 21:58

En af mine kammarater har nu 56 K modem
men vil gerne på nettet med en rimlig hastighed.

Hvad er mulighederne for under 200,-kr/mdl ?

Mvh Kim

Fra : iaje iejfli

Dato : 26-01-05 22:04

On Wed, 26 Jan 2005 21:57:56 +0100, "Kim" <nænæ@du.dk> wrote:

>En af mine kammarater har nu 56 K modem
>men vil gerne på nettet med en rimlig hastighed.
>
>Hvad er mulighederne for under 200,-kr/mdl ?
>
>Mvh Kim

Hvad er rimelig hastighed ?

Hansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-01-05 23:00

1GB traffik http://www.tiscali.dk/consumer/highway/ 199,-

Fra : iaje iejfli

Dato : 27-01-05 08:05

On Wed, 26 Jan 2005 23:00:16 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>1GB traffik http://www.tiscali.dk/consumer/highway/ 199,-

ADVARSEL

1 Gb trafik holder ikke lang tid, hvis du begynder at downloade....

DU kan faktisk hvis du bruger forbindelsen intensivt komme til at
betale mere end det koster for en normal 2 Mbit forbindelse hos
konkurrenterne.

Desuden udløber tilbuddet den 31. januar 05

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-01-05 17:36

> ADVARSEL
>
> 1 Gb trafik holder ikke lang tid, hvis du begynder at downloade....

Det står også på salgssitet, at det måske ikke lige er det stor-downloadende
folk, som dette abonnement henvender sig til.

De fleste af de kunder, som jeg taler med iløbet af dagen (og som anvender
produktet som det er tiltænkt) holder sig pænt indenfor de 1000 MB. Men
selvfølgelig er der kunder, som ikke har læst hvad de har købt, og får sig
en gevaldig overraskelse, når linien spærres efter 1½ film eller 285 MP3
filer.

> DU kan faktisk hvis du bruger forbindelsen intensivt komme til at
> betale mere end det koster for en normal 2 Mbit forbindelse hos
> konkurrenterne.

Tiscali Highway er ikke beregnet til intensiv brug. Du kan selvfølgelig
bruge MSN Messenger o.l. intensivt uden at støde ind i problemer, bare du
ikke bruger webcam funktionerne alt for meget eller sender mange store filer
frem og tilbage.

Alm. netsurf giver heller ikke problemer.

> Desuden udløber tilbuddet den 31. januar 05

Men kunder, som har bestilt inden, beholder prisen på 199 kr. pr. måned.

--
Mvh. Jesper
Som arbejder i Tiscalis kundeservice, men udtaler sig for egen regning.

Fra : iddqd

Dato : 31-01-05 12:39

iaje iejfli wrote:

> ADVARSEL
>
> 1 Gb trafik holder ikke lang tid, hvis du begynder at downloade....

Det gælder da kun hvis man går amok i demoer/piratkopier/porno elller
noget i den stil, jeg kan ihvertfald se på min trafik at i de måneder
hvor jeg ikke udveksler test images med firmaet så kommer selv heftigt
surf og lidt download ikke i nærheden af 1 GB.

> DU kan faktisk hvis du bruger forbindelsen intensivt komme til at
> betale mere end det koster for en normal 2 Mbit forbindelse hos
> konkurrenterne.

Det kan man, men har man klaret sig med et 56K er det næppe et aktuelt
problem.

> Desuden udløber tilbuddet den 31. januar 05

Hvorefter prisen stiger en smule, men ellers fortsætter tilbudet. Uanset
så er det faktisk et ok tilbud og selv med en del heftig download er der
et stykke op til de andres faste flat rate priser.

Mvh

Bruno

Fra : Rudi Stegen

Dato : 31-01-05 15:40

Hej iddqd, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> de måneder hvor jeg ikke udveksler test images med firmaet så
> kommer selv heftigt surf og lidt download ikke i nærheden af 1 GB.

Hvilket jeg bestemt kun kan være enig i. Eksempelvis har jeg et ret
tilfældig valgt udskrift fra min Cisco 677 liggende fra 22.04.04
kl. 14.00:

cbos>sh uptime
Current uptime is 136 days, 19 hours and 15 minutes

cbos>sh ppp
VC VPI/VCI STATE MRU USERNAME RADIUS TX RX
wan0-0 00/35 Opened State 2048 6xxxxxxx disabled 131232680 1200266583

Samlet forbrug:
131232680
1200266583
Sammenlagt: 1331499263 bytes
= ca. 1300292 KB = ca. 1269 MB

Afrundes til oppetid på 137 dage, giver det i snit
(1269 MB/137 dage) ca. 9 MB pr. dag

Dvs. oprundet bliver det ca. 300 MB pr. måned. Og det er en Tiscali
Plus 2048/512 og dermed 'flatrate', hvorfor det ikke er af nærighed,
jeg holder det hele. Jeg bruger blot ikke P2P-programmer, binærgrupper
eller (warez)film.

Det bør retfærdigvis tilføjes, at jeg nu formentlig bruger lidt mere,
fordi jeg for et par måneder siden skiftede maskine og derfor OS fra
Windows 98 SE til XP SP2. Mens Windows 98 SE stort set var færdigpatchet,
er dette ikke liiige tilfældet med XP, hvorfor der mere jævnlig
skal hives noget - og noget større - ned fra Windows Update.

Desuden: Skal man med Highway endelig bruge en masse en periode
(fx man skal hive hele SP1 eller SP2 ned til Windows XP), koster
det trods alt kun 59 kr. pr. ekstra GB. Man kommer i sådanne situationer
langt med "blot" en ekstra GB.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-05 15:57

Rudi Stegen skrev:

> Hvilket jeg bestemt kun kan være enig i.

Lige siden jeg fik Stofanet flexrate har jeg hentet *alt* hvad
jeg overhovedet gad. Jeg har endnu ikke været oppe på 1 GB om
måneden.

De forløbne 4 måneder har mit forbrug været 796, 489, 617 og 683
MB.

Jeg har af og til været under 300 MB.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   Fiduso: http://fiduso.dk/

Fra : N/A

Dato : 01-02-05 17:26

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-02-05 17:26

Hej Mogens Jørgensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Sikke saglig du er, bare fordi man bruger mere end dit minimale
> forbrug, kan du da ikke konkludere, at man roder med ovennævnte
> ting.

Det er korrekt, da der selvfølgelig er adskillige undtagelser. Det er
blot svært at tage alle forbehold i betragtning for slet ikke at tale
om at opremse dem.

Det var blot ment som et eksempel/svar læst i konteksten.

> Nu har jeg tilvældigvis en webserver stående og der er ca. 1000
> daglige besøgende og den kommer op på adskillige GB.

Det er så en af de undtagelsesgrunde, der burde have været med, hvis
man tager højde for alle brugertyper. Men du er helt sikkert heller
ikke interesseret i noget med 128 Kbps upload.

> Men selvfølgelig i er dybt seriøse og spiller ikke computerspil og
> bruger i det hele taget kun jeres forbindelse til emai.

Bortset fra jeg bruger den til en del andet end mail men ganske vist
ikke spiller computerspil var min bemærkning ikke møntet på noget
seriøse vs. useriøse brugere. Fx mener jeg da ikke, der er noget
generelt useriøst i P2P-programmer - for nu at tage et af mine nævnte
eksempler.

Det var udelukkende møntet på, at 1 GB pr. måned for rigtig mange
alligevel er rigeligt.

> endnu en uheldig Tele2 kunde

Hvilket jeg i dag opdagede, jeg også er blevet.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-02-05 17:42

Rudi Stegen <newsnospam@stegen.dk> writes:

>Hvilket jeg i dag opdagede, jeg også er blevet.

Nårh, uheldig ligefrem?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-02-05 18:21

Hej Klaus Ellegaard, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Nårh, uheldig ligefrem?

Nåh, velsagtens ikke. Det ville blot se uæstetisk ud at klippe et ord
væk a la:

| endnu en
| Tele2 kunde

Meget apropos det nye ejerskab er der da på den positive side mindst én
væsentlig ting: At man slipper for italiensk indblanding i stort set
hvad som helst. (Og måske kommer man igen til at kunne bruge de pæne
domænenavne ved nye mailadresseoprettelser

På den potentielt negative side er så, hvordan personvalget på sigt så
vil falde ud mht., hvem der kommer til at køre hvad og hvordan.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 01-02-05 19:03

>Nåh, velsagtens ikke. Det ville blot se uæstetisk ud at klippe et ord
>væk a la:
[klip]

Fair enough. Jeg er enig i, at det nok er mere optimalt med en
svensk udbyder end en italiensk. Godtnok er vi danskere vist
"officielt" ikke meget for svenskere generelt, men de er dog
meget tættere på og væsentligt nærmere den danske mentalitet
og kultur.

>På den potentielt negative side er så, hvordan personvalget på sigt så
>vil falde ud mht., hvem der kommer til at køre hvad og hvordan.

Ja, det bliver spændende at se, hvad der sker der.

Mvh.
   Klaus, der jo kender en pæn slat folk i Tiscali^WTele2.

Fra : Dino

Dato : 01-02-05 21:24

Den 1-2 2005 skrev Klaus Ellegaard i dk.edb.internet.udbydere:

> Godtnok er vi danskere vist
> "officielt" ikke meget for svenskere generelt

Hov hov hov, har du problemer med storebror, eller hvad?
;0)

FollowUp-To dk.snak.off-topic

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-02-05 18:49

> [...]

> Jeg er enig i, at det nok er mere optimalt med en svensk udbyder
> end en italiensk. Godtnok er vi danskere vist "officielt" ikke

Det er nok mere en københavnsk drilleattitude end en dansk som helhed.
I Jylland er der vist ikke noget specielt i den retning.
Formentlig fordi svenskere her i landet har det med at blive set og
hørt i Københavnsområden, mens de er sjældne i fx Jylland.

Vi har det til gengæld lidt i samme retning mht. tyskere. Omend der nok
er lidt mere alvor under vores "drilleattitude" mht. tyskere end
københavnernes mht. svenskere.

> men de er dog meget tættere på og væsentligt nærmere den danske
> mentalitet og kultur.

Meget.

Der er utvivlsomt også en stor forskel i ledelsesmentalitet, sådan
statistisk set (der er jo ingen regler uden masser af undtagelser).

Med forbehold overfor at min perifære viden på området er temmelig
gammel (fra dengang jeg var i praktik), er sydeuropæske lande langt
mere topstyrede i deres virksomhedsledelse end nordeuropæiske.

Jeg blev dog overrasket over, at det blev Tele2 og ikke Telia, der
købte bulen, når den nu blev solgt og endda til et overskueligt beløb.

For Telia taler jo, at de i vid udstrækning kunne stå for hele
netværket selv lige bortset fra kobberet central<->slutbruger.

Muligvis fordi de (Telia) har vurderet, at det er for sent at investere
i ADSL-vognen, da den måske inden alt for længe er ved at være
småforældet..(?)

Al investrering indenfor ISP kræver vel en kikkert omkring de kommende
5 år (og selvfølgelig gerne mere) frem.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 27-01-05 08:25

Hej

> Hvad er mulighederne for under 200,-kr/mdl ?

Tja - hvis du bor i Næsby Antennelaugs område kan du få 2,5 Mbit/512 Kbit
for 199 pr måned.

Så - check hvad din lokale antenneforening evt. kan tilbyde.

Mvh
Frank

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 27-01-05 10:22

"Kim" <nænæ@du.dk> wrote in message news:35qehsF4onsqaU1@individual.net...
> En af mine kammarater har nu 56 K modem
> men vil gerne på nettet med en rimlig hastighed.
>
> Hvad er mulighederne for under 200,-kr/mdl ?

I følge http://www.teleprisguide.dk er der kun ISDN under 200 kr/måned.
Ellers kig efter om din boligforening har et godt tilbud, eller slå dig
sammen med din nabo.

Niels Dybdahl

Fra : Lotte

Dato : 27-01-05 16:27

Tja - jeg stod i samme situation for en rum tid siden, og jeg valgte
webspeed til 149 pr. måned. Det er godt nok den langsomme hastighed, men da
jeg ikke downloader tunge ting, kan jeg sagtens leve med det. Og de ting der
tager tid - så sætter jeg bare en spand kaffe over og så er maskinen færdig
når jeg kommer tilbage. Men jeg er da godt klar over, at "drengene" ikke kan
leve med den hastighed Har man ikke de store krav, så er TDC da
udemærket.
Hilsen Lotte