Tele2 vogter over de små priser
Fra : _paul

Dato : 19-01-05 18:31

Tele2's nye motto 'vogter over de små priser' kan forstås begge veje.

For dem, der betaler minutpris for internetforbindelsen er de små priser dem som gælder
efter kl19 samt søn- og helligdage.
Jeg fik surfed en del midt på dagen juleaftensdag samt 31.december i tillid til at det
var helligdage.

Men ak! Nu kan jeg se på min regning at der ingen små priser var på de dage. Tele2
passede godt på at bruge hverdagstariffen på de 2 dage.
Bondefangeri.....?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-01-05 18:58

_paul skrev:

> [...]
>
>Men ak! Nu kan jeg se på min regning at der ingen små priser var på de dage. Tele2
>passede godt på at bruge hverdagstariffen på de 2 dage.

Både den 24. og 31. decemmber 2004 er kalendermæssigt hverdage,
så jeg har svært ved at se bondefangeriet.
--
Knud

Fra : Mulder

Dato : 24-01-05 23:58

Jeg har også haft en isdn på tid hos tele2. Jeg indstallerede et program som
tog tiden på hvor lang tid jeg var på nettet, og sammenlignede det med
tele2´s udspecificerede regninger. Det viste sig at de i 90 % af tilfældene
havde jeg ifølge tele2 været mere på nettet end mit program fortalte mig.

En tidligere tele2 isdn kunde som nu er adsl kune hos CC
MVH christian

Fra : Morten Wartou

Dato : 27-01-05 16:42

Mulder wrote:
> [...]
> sammenlignede det med tele2´s udspecificerede regninger. Det viste
> sig at de i 90 % af tilfældene havde jeg ifølge tele2 været mere på

Dit program har sikkert målt den tid du var opkoblet IP-mæssigt - ikke
telefonimæssigt. Tele2 opkræver, som de fleste andre, penge for
telefoniminutterne, dvs. den tid der går fra man ringer op til opkoblingen
er etableret (med brugergodkendelse, IP-nummer-tildeling osv) regnes med
(telefoniudstyret kan ikke se om du har IP-forbindelse eller ej), hvilket
også burde fremgå af de betingelser du har accepteret. Præcis som det også
fremgår, at Knuds anklage om bondefangeri er fuldstændigt urimelig.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou