Stofa - pakketab igennem 4 mdr?
Fra : Nicolai

Dato : 26-12-04 16:50

En god ven har igennem 4 mdr oplevet pakketab hos stofa.

Han har ringet 10+ gange og alle gange siger de at de er klar over problemet
men ikke kan give nogen tidshorisont.

Er dette tilfredsstillende? Personligt havde man vel skiftet for meget længe
siden hvis der var alternativer?

Hvad gør man? Slet intet man kan gøre?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk - Når "Fri trafik" ikke er nok!

Fra : Sune Christesen

Dato : 26-12-04 17:18

> Hvad gør man? Slet intet man kan gøre?

Jeg vil anbefale din ven at opgive kampen og skifte til en ADSL forbindelse
- havde Telia Stofa som den første udbyder efter mit TDC 56K for nogle år
siden, der var det også helt i dammen og lige meget hvor mange måneder jeg
klagede i så blev det ikke forbedret... Selv med min opsigelse havde jeg
bøvl.

Så vidt jeg har forstået er kvaliteten af Stofa's internet meget afhængig
af hvor i landet man er koblet op, og Stofa yder tilsyneladende ikke nogen
indsats for at forbedre kvaliteten på de centraler den ikke er optimal på :|
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-12-04 21:07

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message
> [...]
> problemet men ikke kan give nogen tidshorisont.
>
> Er dette tilfredsstillende? Personligt havde man vel skiftet for meget

Nu har jeg godtnok ikke haft Stofanet, selvom jeg har mulighed for det... Nu
er kabelinternet forbindelser jo ret afhændig af det net der ligger til
grund, og det står Stofa måske ikke for... og man kan derfor ikke lige
udmildbart gøre noget ved noget.

Men da jeg havde stofanet i tankerne hørte jeg da også stofanet´s
kundeservice omkring problemer med hastighed pakketab osv... og de sagde jo
ligefrem at man da sagtens kunne forvente at hastigheden var dårlig i
primetime og der opstår pakketab...

Det med hastigheden kan man nu godt akumentere for, men synes nu ikke det
kan være tilfredsstillende med pakketab, og det synes du jo nok også... Men
ligger pakkertabet på det interne net, er der ikke meget at gøre... Invister
i ny infrastuktur og få en anden levandør.. Men ellers vil stofa jo nok gøre
det bedre, men det er jo bestemt ikke gratis, og der skal jo sikkert stemmes
for det på generalforsamling e.l hvis man skal forbedre et net.. Stofa gider
jo ikke rigtig tage ansvar for sådan noget, selvom de har leveret fx
returvejsforstærkere osv.. Kort sagt, stofa gør nok ikke noget regn med det.

Fra : Nicolai

Dato : 26-12-04 21:52

> [...]
> Nu er kabelinternet forbindelser jo ret afhændig af det net der ligger til
> grund, og det står Stofa måske ikke for... og man kan derfor ikke lige

Så skal de jo sige det til ham istedet for at de nok skal rette det (gennem 4
mdr)

Bare ikke godt nok imho.

Fra : Christian Hove

Dato : 27-12-04 12:11

Hej Nikolai

Jeg kan kun sige at jeg har haft nogenlunde samme problemer som din ven.
Jeg bor i Aalborg og har siden 1/7-04, hvor jeg tegnede mit stofanet
abonnement, haft problemer med pakketab på 3% - 8% alt efter tidspunktet på
dagen. Da jeg bruger min forbindelse til bl.a. VOIP dur det ikke rigtigt med
pakketab i den størrelsesorden.
Jeg har ligesom din ven også klaget til Stofa, både telefonisk og skriftligt
og har fået svar lige fra at det var noget med mit netkort til at det var
deres gateway der var defekt. Jeg har fået venner og kolleger der også bor i
Aalborg til at måle pakketab på deres StofaNet forbindelse og med lignende
resultat (nogen en smule højere andre en smule lavere). I starten af
december, hvor jeg fik forklaringen med en defekt gateway, meddelte de mig
at det ville tage 2 uger at løse problemet - men da jeg kontaktede dem 2
uger senere, skrev de tilbage at det trak ud og det desværre tog længere tid
end først beregnet.
Een ting der irriterer mig meget er at jeg udtrykkeligt spurgte til pakketab
osv. og gjorde dem klart at jeg skulle bruge min forbindelse til VOIP, og
til det svarede de at der ikke var noget pakketab og at Stofanet var egnet
til VOIP. Senere har jeg jo så erfaret at det forholder sig anderledes.
Jeg har nu taget konsekvensen og bestilt ADSL istedetfor, jeg gider
simpelthen ikke at have mere bøvl med Stofa. Det er ikke kun på grund af
pakketabet jeg oplever nu, men også på grund af bekymringer for hvor lang
tid det vil tage dem at løse fremtidige problemer.
Jeg vil derfor helt bestemt anbefale din ven at droppe Stofa og bruge sin
tid bedre end at være irriteret over et produkt der ikke fungerer
ordentligt.

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 15:28

Hej Nicolai

Er glad for at høre der er andre der har de problemer. Har netop i dag sendt
et brev til dem, anbefalet, da de ikke har svaret på det sidste brev jeg
sendte til dem.

Jeg har samme problem som i andre beskriver, nemlig pakketab og oplever det
som udfald ved samtaler over Messenger og Skype. Jeg har på nogle
tidspunkter været helt oppe på 12 til 13% om aftenen men ligger normalt på 6
til 8%. I samarbejde med deres support har de indrømmet over for mig, at der
er et pakketab og at det berører flere kunder i mit område. Jeg har flere
gange forsøgt at få en tidshorisont for en reparation af nettet, men det
eneste svar jeg kan få, er at de ikke kan sige en dato, men at det kommer
til at taget et lille stykke tid. Ellers oplever jeg at de ikke svarer
tilbage og man skal rykke for svar, eller også snakker de uden om det
stillet spørgsmål. Derfor har jeg set mig nødsaget til at sende dem en klage
anbefalet nu, hvor jeg ønsker en redegørelse for hvor store pakketab de
accepter på deres linie, samt hvornår jeg skal forvente mig en linie der
virker

Jeg har haft problemet siden oprettelsen af min forbindelse for over 6 mdr.
siden, men har kun "kæmpet" med dem i 1½ mdr. nu, da jeg ikke har haft tiden
til at undersøge hvor fejlen var tidligere.

Jeg fornemmer på de mails man får, samt det manglende svar på brev sendt med
post, at de bare prøver på at udsætte deres problemer så længe så muligt
indtil deres kunder bliver trætte af dem og forsvinder.

Jeg selv bor i Århus området og har haft flere personer hernede, også med
stofanet, til at teste deres linie, hvor der desværre også er pakketab.
*suk* Hvordan ser det ud andre steder i landet??? Kunne se på indlæg fra
Christian Hove problemet også findes i Ålborg.

Så hvad er der at gøre? Vel ikke rigtigt andet end at skifte internet
udbyder og lade dem vide hvorfor man skifter. Er der nogle der har haft held
med at klage til stofanet ang. pakketab og derefter fået deres problem løst?

\Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-04 19:49

"Thomas" <Tklarsen (at) Wanadoo (dot) dk> wrote in message

> [...]
> mdr. siden, men har kun "kæmpet" med dem i 1½ mdr. nu, da jeg ikke har
> haft tiden til at undersøge hvor fejlen var tidligere.

Forvent ikke den store kvalifikation fra Stofa, de kan som sagt ikke rigtig
gøre noget, da det nok helt sikkert er selve nettet der ikke er rigtigt
dimensioneret.. Og det er normalt at stofa installere på en allerede
installeret antenne installation. Eller laver en installation mod betalling,
og skulle der opstå¨problemer må foeningen senere hen betale stofa 5 cifrede
beløb for at udbedre..... og de kan ikke finde ud af at meddele når de så
laver på nettet... Jeg på arbejdet gik arbejdet helt istå, da vi var ved at
grave og der pludselig kom en masse beboere og sagde de ikke havde noget
fjernsyn/radio forbindelse... og så er det jo man kunne tro det var os, og
igang med at fejlsøge.... Men næe nej det var såmen bare stofa der havde
lukket nettet ned for at installere Zulo, men ingen information
overhovedet...

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 12:39

> "Thomas" <Tklarsen (at) Wanadoo (dot) dk> wrote in message
>
> Forvent ikke den store kvalifikation fra Stofa, de kan som sagt ikke
> rigtig gøre noget,

Selvfølgelig kan de det - og det gør de også, men når problemet nu viser sig
at være mere kompliceret end først antaget at løse, hvad kan man så gøre?!

> [...]
> fejlsøge.... Men næe nej det var såmen bare stofa der havde lukket nettet
> ned for at installere Zulo, men ingen information overhovedet...

Bjarke, ud over at jeg ikke forstod det hele, så er det lidt noget vrøvl.

Man lukker ikke noget net ned for at tilføje en ny kanal - det sker på
hovedstationen, hvor man evt. flytter lidt rundt på kanalerne - og det som
regel i samarbejde med antenneforeningen, som så allerede har informeret
sine brugere via medlemsblade, infokanaler eller lokal presse.

Lars B

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-12-04 14:38

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote in message
> [...]
>
> Selvfølgelig kan de det - og det gør de også, men når problemet nu viser
> sig at være mere kompliceret end først antaget at løse, hvad kan man så

hvorfor er problemet opstået? Ofte er det vel fordi telia ikke har grebet
opgaven ordenlig ad fra starten..?!

her i min beboerforeningen har man invisteret i en telia kabling for ca. 5
år siden hvor de lovede gud og grønne skove.. Men der har hele tiden været
problemer, og Telia mener de skal have 250.000 for at udbedre den
installation de lavede.. hvor Tv3 og andre kanaler bliver grønne og falder
ud i regnvejr, skygger på tv billedet fra flere kanaler der modtages med
normal antenne. og radiokanalerne er der også "skygger" dvs fm støj som
fremkommer af at signales reflekteres. og direkte støj fra sveriges kanaler.
og hvem skal sige det er et problem der er opstået? det har vel hele tiden
været et problem... dog køre deres internet vist fint, dog er signalet igen
for svags så man kommer helt ned på 60dbmicrovolt på flere kanaler når dåsen
med returvejen sættes på..

> [...]
> regel i samarbejde med antenneforeningen, som så allerede har informeret
> sine brugere via medlemsblade, infokanaler eller lokal presse.

Sikkert men formanden for beboerforeningen havde ikke fået noget af vide, og
det siger han der ellers plejer når antennelau´et lavet arbejde. en af
beboere gav en fejlbeskrivelse der lød at kanalerne falgte ud en, efter en.
og dermed også en klar mellem om at det ikke er os den er gal med.. Desuden
har Telia ikke kabler i jorden, ifl forespørgsel... TDC er der styr på sådan
noget.

Hvad var det du ikke forstod?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-12-04 14:41

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message

> hvorfor er problemet opstået? Ofte er det vel fordi telia ikke har grebet
> opgaven ordenlig ad fra starten..?!

hov og værere er at den aftale der i sin tid blev lovet fra telia, når de
blev valgt til opgaven. De kunne jo det hele.. Men havde "glemt" at den
antenneinstallation de lavede skulle indeholde returvejsforstærkere.. og det
var igen en ekstraregning på noget der skulle være lavet fra starten..

Fra : Allan Joergensen

Dato : 30-12-04 15:00

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> har Telia ikke kabler i jorden, ifl forespørgsel... TDC er der styr på sådan
> noget.

Måske du skulle checke fakta før du kommer med den slags udtalelser. Der
anvendes TDC i vores antenneforening og vi har masser af problemer med
at signalet falder ud på visse kanaler.

Allan Joergensen

"I will return the seeing-eye dog." - Bart Simpson.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-04 15:33

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote in message

> hvorfor er problemet opstået? Ofte er det vel fordi telia ikke har grebet
> opgaven ordenlig ad fra starten..?!

Øh - problemer kan opstå pludseligt, også ting man ikke fra start kunne
tænke sig kunne opstå.

> - cut en masse om antennenet og kabeltv -

Nu gik det oprindelige spørgsmål på problemer med Internet, at du så skriver
en masse om kabeltv og kvaliteten af dette, det er noget helt andet, og er
offtopic.

> Sikkert men formanden for beboerforeningen havde ikke fået noget af vide,
> og det siger han der ellers plejer når antennelau´et lavet arbejde.

Selvfølgelig kan fejl ske - men igen, det har intet med det oprindelige
spørgsmål at gøre.

> [...]
> efter en. og dermed også en klar mellem om at det ikke er os den er gal
> med.. Desuden har Telia ikke kabler i jorden, ifl forespørgsel... TDC er

Ja, selvfølgelig har de det.

> Hvad var det du ikke forstod?

Bl.a.. dette : "Jeg på arbejdet gik arbejdet helt istå, da vi var ved at
grave og der pludselig kom en masse beboere "

Men pyt, det har intet med Internet at gøre, så jeg vil afholde mig helt fra
at kommentere...

Lars B