mozilla ændre profil ?!?
Fra : Eg Egemarke

Dato : 12-02-05 09:42

Bedst som kæresten sidder og surfer kommer den op med et vindue hvor den vil
ændre profil fra "Default" til en ny.
Og nu kan vi ikke lave den tilbage igen, altså som til den var sat op før...

Hva skal jeg gøre jeg har nusset rundt i alle menu´erne
Det er lidt kedeligt at miste alle sine genveje og andre indstillinger da
den er gået helt tilbage til "ny"

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : L[x]

Dato : 12-02-05 13:13

Eg Egemarke wrote:
> [...]
>
> Hva skal jeg gøre jeg har nusset rundt i alle menu´erne
> Det er lidt kedeligt at miste alle sine genveje og andre indstillinger

Er der ikke en genvej til profile manager'en i startmenuen? Hvis der er,
så kør den og du burde få en mulighed for at skifte til den anden.
Alternativt kan du starte den via kommando prompten i stil med det her:
mozilla.exe -ProfileManager Du kan også lave en genvej til den selv, ved
at tilføje -ProfileManager sidst i stien til mozilla.exe

--
mvh. L[x] - www.ionline.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-02-05 13:34

Den 12-02-05 09.41 skrev Eg Egemarke følgende:

> [...]
> vil ændre profil fra "Default" til en ny.
> Og nu kan vi ikke lave den tilbage igen, altså som til den var sat op

Umiddelbart kan jeg komme i tanke om to årsager. Profilen er smadret,
eller nok mere sandsynligt, den er allerede i brug. Hvis I har startet
en helt ny programsession (hmm, hvad kalder man det på dansk?), kan den
nye ikke bruge profilen, fordi den gamle session bruger den. En genstart
af browseren (alle sessioner) og evt. af Windows burdet rette op på
problemet.

Ellers prøv at gå ind i Profilmanageren, som L[x] foreslår.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Eg Egemarke

Dato : 12-02-05 17:56

Den skrev netop noget med at profilen allerede var i brug !!

Jeg jeg kan IKKE starte firefox eller mozilla i en profile manager , jeg har
osse prøvet manuelt samt skrevet ind som genvej mm
den vil ikke

Hva f... gør man så ?!?

(lidt desperat)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-02-05 18:08

Den 12-02-05 17.55 skrev Eg Egemarke følgende:

> Jeg jeg kan IKKE starte firefox eller mozilla i en profile manager
>
> Hva f... gør man så ?!?

Prøvede du at lukke alle instanser af browseren og genstarte den. Og
hvis det ikke hjalp, prøvede du så at genstarte Windows?

Fra : Eg Egemarke

Dato : 12-02-05 18:18

Dette skete i formiddags og maskine har været lukket ned indtil i aften.
Browseren starter op som om den var ny installeret ??
Al hjælp modtages med stor tak !

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-02-05 18:55

Den 12-02-05 18.17 skrev Eg Egemarke følgende:

> Dette skete i formiddags og maskine har været lukket ned indtil i aften.
> Browseren starter op som om den var ny installeret ??

Du skriver både Firefox og Mozilla i det foregående indlæg. Har du samme
problem i dem begge? Deler de profil?

Tjek, om du har to profiler liggende til den browser som har problemet.
Profilen(erne) til Firefox ligger typisk i c:\Documents and
Settings\"brugernavn"\Application
Data\Mozilla\Firefox\Profiles

Hvis du har to profiler, kan du prøve at slette den tomme, men prøv
først atter en gang, om du kan få åbnet profilmanageren efter den
beskrivelse L[x] kom med tidligere.

VIGTIGT, inden du sletter en profil: Luk alle browserinstanser - tjek i
Joblisten, at de er lukket. Tag en backup af mappen profiles og alle
profiler (undermapper) som ligger deri. Efter du har taget backup, kan
du prøve at slette den tomme profil, og så se, om den rigtige profil
findes, når du starter browseren.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 12-02-05 22:29

Mjae jeg tror nu det er mig der blander tingene sammen (troede det var det
samme) så det ER firefix jeg bruger !!!
Jeg prøver liige den er profil slet der og ser.
Jeg melder naturligtvis lige tilbage hvad der så skete !!

Fra : Eg Egemarke

Dato : 12-02-05 22:37

Problem solved !!
Jeg gjorde den fejl at jeg skrev noget vrøvl i command linien, nemlig :
"C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe -profilemanager"
Og ikke som der SKULLE stå :
"C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe" -profilemanager

altsammen en "lille" forskel på et apostrof altså " tegnet, det anede jeg
selvfølgelig ikke en dyt om.
Men nu virker alt som det skal igen og jeg bukker og takker for al hjælpen
!!

Fra : kc

Dato : 14-02-05 21:27

> [...]
>
> Hva skal jeg gøre jeg har nusset rundt i alle menu´erne
> Det er lidt kedeligt at miste alle sine genveje og andre indstillinger da

Det skete også for mig for et par dage siden, og det har irriteret mig, men
nu er det i orden så jeg takker også dem der har svaret.

MVH KC

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-02-05 09:18

kc skrev:

> Det skete også for mig for et par dage siden, og det har irriteret mig, men
> nu er det i orden så jeg takker også dem der har svaret.

Hvis Mozilla eller Firefox fryser - så man må afslutte dem via joblisten
- så vil hovedprocessen (mozilla.exe eller firefox.exe) ofte ikke blive
afsluttet. Det betyder så at man ikke får lov til at starte programmet
med den normale profil, fordi den tilsyneladende (set med programmets
øjne) er i brug.

I den situation kan man enten logge ud og ind af Windows igen (hvis man
ikke logger på sin computer, kan man genstarte helt) - eller også bare
bruge joblisten til at finde processen mozilla.exe/firefox.exe (kig i
fanebladet Processer), og så afslutte processen herfra.

Det giver en standard advarsel om at afslutning af en proces kan
resultere i at systemet bliver ustabilt. De gange jeg har brugt metoden
har der ikke været nogen af den slags problemer, men jeg skal ikke
garantere at andre vil opleve det samme. For en sikkerheds skyld bør man
gemme evt. åbne dokumenter før man roder med joblisten.

--
Jens Gyldenkærne Clausen