Konverter Foretrukne til webside
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 11-02-05 10:13

Kender nogen til et program, der automatisk kan lave en webside,
med links til de Foretrukne, som jeg har gemt i browseren og som
nu ligger som link filer i "c:\Documents and
Settings\xxx\Foretrukne". Den skulle gerne kunne administrere
links fra undermapper også.

Lars

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-02-05 10:24

Lars Thomsen Nielsen skrev:

> [...]
> nu ligger som link filer i "c:\Documents and
> Settings\xxx\Foretrukne". Den skulle gerne kunne administrere

Er det foretrukne i Internet Explorer? De fleste browsere - incl. IE -
har mulighed for at eksportere bogmærker/foretrukne til en webside. I IE
skal du ind under Filer => Importer og Eksporter.

Jeg ved ikke hvordan den håndterer mapper i bogmærkerne, men jeg vil tro
at det fungerer o.k. - ellers kan man importere bogmærkerne til Firefox
(her bevares mappestrukturen i hvert fald) og så bruge bogmærkefilen
herfra.

I nogle andre browsere (Firefox og vist nok også Opera) ligger
bogmærkerne i forvejen som en html-fil, så her skal man bare finde filen
for at kunne bruge den andre steder.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 11-02-05 16:37

> I IE skal du ind under Filer => Importer og Eksporter.

Jeg kunne slet ikke forestille mig at Microsoft havde indbygget
noget sådan, men det har de faktisk og den fungerer egenligt
godt, hvis man alts kan lide deres layout, som er ret simpelt.
Den håndterer dog underbiblioteker ganske fint. Alt listes i een
lang køre og det kommer (i mit tilfælde) til at fylde rigtig
mange skærmbilleder.

Det kunne være lækkert om nogen kendte til et program eller et
script, der kunne få det til at se lidt fiksere ud.

PS. Har bookmark filerne til Mozilla et specifikt filnavn? Jeg
kan ikke finde nogen html-filer i "c:\Programmer\Mozilla Firefox"
og umiddelbart heller ikke under C:\documents and setttings.."

Lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-02-05 19:31

Den 11-02-05 16.37 skrev Lars Thomsen Nielsen følgende:

> PS. Har bookmark filerne til Mozilla et specifikt filnavn?

Ja, brug Windows' søgefunktion til at søge på bookmarks.html

> Jeg kan ikke finde nogen html-filer i "c:\Programmer\Mozilla Firefox"
> og umiddelbart heller ikke under C:\documents and setttings.."

Mener den ligger i en under-undermappe i sidstnævnte, men det er nok
nemmest med søgefunktionen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 12-02-05 09:25

> Mener den ligger i en under-undermappe i sidstnævnte, men det
er nok
> nemmest med søgefunktionen.

Du havde ret. På min maskine ligger den her:

"c:\Documents and Settings\xxx\Application
Data\Mozilla\Firefox\Profiles\ohn6tmbu.default\bookmarks.html"

Den har dog også det lidt kedelige layout, som IE6 også leverer.
Jeg vil prøve at lede lidt efter et andet layout. Finder jeg
noget spændende vender jeg tilbage.

Lars

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 12-02-05 12:40

> Den har dog også det lidt kedelige layout, som IE6 også
leverer.
> Jeg vil prøve at lede lidt efter et andet layout. Finder jeg
> noget spændende vender jeg tilbage.

Det har jeg fundet nu. Der findes faktisk en masse programmer der
kan noget af det jeg forespørger. Det svære er at finde et
ordenligt. Har andre lyst kan I søge på "bookmark manager" og
lignende og I finder mange hits.

Jeg kan dog nu anbefale andre at bruge gratisprogrammet " The
Favorite Start Page": http://gudbrand.no/start/. Det kan lave en
helt fin oversigt udfra dine filer i "Foretrukne". Desuden kan
det synkronisere og en hel masse andet.

Et andet freeware program, som jeg dog har haft lidt knas med er
"SurfPac Startpage": http://www.surfpack.com/. Dog ser det
spændende ud, med muligheder for startside med favoriter, vejr,
nyheder, søgemaskiner mm. Måske jeg blot skulle have brugt lidt
ekstra tid på det.

Lars

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 11-02-05 21:42

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> posting:

>I nogle andre browsere (Firefox og vist nok også Opera) ligger
>bogmærkerne i forvejen som en html-fil, så her skal man bare finde filen

Ikke i Opera; den har sit eget format. Du kan dog fint gemme den som
HTML (højreklik på bogmærker fra bogmærke-panelet og vælg Fil | gem
el. eksporter

--
What is life, except excuse for death,

http://www.opera.com/products/desktop/opera-ie/