jawaw.exe fylder af h. til
Fra : Palle Jensen

Dato : 10-02-05 17:16

Hej dér,

Sad lige og gennemgik min taskmanager, og opdagede at programmet
jawaw.exe fylder næsten 19 MB i hukommelsen.

http://home19.inet.tele.dk/phj/usenet/jawaw.gif

Lidt søgning fortæller mig at det er noget "Java Virtual Machine" fra
Sun.

http://www.auditmypc.com/process/javaw.asp

Jeg er godt klar over at jeg har installeret det for at kunne køre
Java på forskellige sider, men er det normalt det skal tage så mage
ressourcer? Hvad har I andre?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 10-02-05 18:09

Den 10-02-2005 17:15, skrev Palle Jensen:
> [...]
> Jeg er godt klar over at jeg har installeret det for at kunne køre
> Java på forskellige sider, men er det normalt det skal tage så mage

Det har ikke noget med appletter at gøre. Deres JVM køres svjv i
browserens proces.

Havde du andre programmer kørende da du så processen? Den proces plejer
at køre når man afvikler et Java-program uden kommandovindue.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-02-05 18:55

Den 10 feb 2005 mumlede Morten K. Hansen noget i denne stil:

> [...]
>
> Havde du andre programmer kørende da du så processen? Den proces
> plejer at køre når man afvikler et Java-program uden

Næ.... Jeg har da haft både I.E. og FireFox kørende, men alt var
lukket. Har prøvet igen. Lukker alt, men programmet kører stadig..

Ser ikke ud til at ske noget når jeg stopper processen...

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-02-05 19:59

Den 10 feb 2005 mumlede Morten K. Hansen noget i denne stil:

> Det har ikke noget med appletter at gøre. Deres JVM køres svjv i
> browserens proces.

Processen er også startet op lige efter reboot, uden at jeg har rørt
noget som helst.....

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jean

Dato : 10-02-05 20:29

Palle Jensen skrev:
> Processen er også startet op lige efter reboot, uden at jeg har rørt
> noget som helst.....

Har du prøvet at fjerne den fra Sun og så bruge en anden?

Fx http://www.nordea.dk/netbank/download/msjavx86.exe

Jeg bruger den selv uden problemer...

Mvh Jean.

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-02-05 22:35

Den 10 feb 2005 mumlede Jean noget i denne stil:

> Har du prøvet at fjerne den fra Sun og så bruge en anden?
>
> Fx http://www.nordea.dk/netbank/download/msjavx86.exe
>
> Jeg bruger den selv uden problemer...

Hmm.... Næ

Er nu ret sikker på at det var Lån & Spar der bad mig bruge netop
den? Er ikke sikker? Nogle Lån og Spar kunder der har erfaringer?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jean

Dato : 10-02-05 22:47

Palle Jensen skrev:
> Er nu ret sikker på at det var Lån & Spar der bad mig bruge netop
> den? Er ikke sikker? Nogle Lån og Spar kunder der har erfaringer?

Du kan da bare afinstallere og så prøve den anden. Hvis du får problemer med
netbank/homebanking, så installerer du bare den fra SUN igen. Jeg tror nu
ikke du får problemer...

Men vil da gerne høre, hvis du gør...

Mvh JEan.

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-02-05 23:25

> [...]

> problemer med netbank/homebanking, så installerer du bare den
> fra SUN igen. Jeg tror nu ikke du får problemer...

Prøver jeg.... I morgen...

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 10-02-05 23:13

Den 10-02-2005 20:28, skrev Jean:

> Har du prøvet at fjerne den fra Sun og så bruge en anden?

Eftersom at processen kører uden at der er startet en browser skyldes
det ikke et plugin. Palle skal ind og se på hvilke programmer der er sat
til at køre ved start af systemet, der er givetvis et javaprogram.

> Fx http://www.nordea.dk/netbank/download/msjavx86.exe

Det er Microsofts gamle implementering af Java som i bedste fald svarer
til Suns 1.1.8, eller er det 1.1.4. Den vil jeg ikke anbefale at skifte til.

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-02-05 23:26

> [...]

> Det er Microsofts gamle implementering af Java som i bedste fald
> svarer til Suns 1.1.8, eller er det 1.1.4. Den vil jeg ikke

OK. Den vil jeg så ikke prøve... I morgen

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-02-05 23:26

> [...]

> skyldes det ikke et plugin. Palle skal ind og se på hvilke
> programmer der er sat til at køre ved start af systemet, der er

Jeg må prøve at slå prgrammerne fra en efter en.

Har jo forskellige ting der starter med det samme.

Trillian, Bluetooth gadget o.l...

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Jean

Dato : 12-02-05 13:21

Morten K. Hansen:
> Det er Microsofts gamle implementering af Java som i bedste fald svarer
> til Suns 1.1.8, eller er det 1.1.4. Den vil jeg ikke anbefale at skifte
til.

I know... men kan du fortælle forskellen?
Jeg har INGEN problemer med Java... og jeg bruger altid den.

Mvh Jean.