Ændring af startside
Fra : Henrik

Dato : 08-02-05 00:23

Funktioner -> Internet indstillinger -> "startside"

Hvis jeg selv sletter linien, kommer der en liste, svarende til mange af de
sider jeg har besøgt, frem som alternativ.

Jeg har gennem Ad Aware SE og Spybot forsøgt at fjerne listen - desværre
uden resultat.

Er der en måde hvorpå jeg kan afhælpe problememet, uden at skulle ty til at
rode med registreringsdatabasen eller noget andet som jeg ikke har forstand
på ...?

Fra : SuSanne

Dato : 08-02-05 09:33

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> rode med registreringsdatabasen eller noget andet som jeg ikke har

Hej Henrik,

Du sletter listen ved at gå ned i fanebladet "Oversigt"
(Funktioner/Internetindstillinger) - og klikker på "Ryd oversigten", men den
kommer igen efterhånden som du er inde på nye sider.

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Henrik

Dato : 08-02-05 19:29

"SuSanne" skrev i en meddelelse

> Du sletter listen ved at gå ned i fanebladet "Oversigt"
> (Funktioner/Internetindstillinger) - og klikker på "Ryd oversigten", men
den
> kommer igen efterhånden som du er inde på nye sider.

Hej sus

Det var ikke "Ryd oversigten" funktionen jeg søgte ... men jeg vil gerne
slette listen "startside"

Henrik

Fra : SuSanne

Dato : 09-02-05 08:11

Henrik wrote:

> Hej sus
>
> Det var ikke "Ryd oversigten" funktionen jeg søgte ... men jeg vil
> gerne slette listen "startside"
>
> Henrik

***
Hej Henrik,

Jeg forstod godt, at det var startside-listen, du ville slette, og det kan
du - så vidt jeg ved - kun gøre ved at rydde oversigten. De to lister hænger
jo sammen, da de sider du besøger, automatisk lægger sig i startsidelisten
netop for at du kan vælge dem som din startside.
Prøv det lige ....

Venlig hilsen
Susanne

Fra : SuSanne

Dato : 09-02-05 08:47

SuSanne wrote:

> [...]
> to lister hænger jo sammen, da de sider du besøger, automatisk lægger
> sig i startsidelisten netop for at du kan vælge dem som din startside.

P.S.: Når du er inde og rydde oversigten - vælg så lige "Slet Cookies" og
"Slet filer" under Midlertidige internetfiler, hvis det er fordi du har
problemer med at holde på en startside ...

Fra : Henrik

Dato : 09-02-05 12:42

> [...]
> hænger
> jo sammen, da de sider du besøger, automatisk lægger sig i startsidelisten

Desværre hænger de to lister ikke sammen ... det er i hvertfald ikke
lykkedes mig at slette listen efter nævnte procedure ... (eller via
Ad-Aware)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-02-05 11:44

Den 09-02-05 12.41 skrev Henrik følgende:

> Desværre hænger de to lister ikke sammen ... det er i hvertfald ikke
> lykkedes mig at slette listen efter nævnte procedure ... (eller via
> Ad-Aware)

Jeg kan næsten regne ud, at du ikke ønsker at andre brugere af pc'en
skal kunne se, hvilke sider du har besøgt. Hvis listen ikke kan slettes,
kan du måske fjerne de uønskede adresser ved at surfe på en række
almindelige hjemmesider, inden pc'en overlades til andre.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Henrik

Dato : 10-02-05 20:32

"Kim Ludvigsen" skrev i en meddelelse
> Jeg kan næsten regne ud, at du ikke ønsker at andre brugere af pc'en
> skal kunne se, hvilke sider du har besøgt.

Hej Kim

Det er korrekt antaget Maskinen er "arvet" gennem to tidligere
medarbejdere og vi er to der skal deles om den.

Hvis listen ikke kan slettes,
> kan du måske fjerne de uønskede adresser ved at surfe på en række
> almindelige hjemmesider, inden pc'en overlades til andre.

Hmm ... det ser ud som om der er blevet besøgt en lang række sider, for
listen er utrolig omfattende - d.v.s. jeg tror næsten at den har gemt alle
besøgte sider.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-02-05 00:58

Den 10-02-05 20.32 skrev Henrik følgende:

> Hmm ... det ser ud som om der er blevet besøgt en lang række sider, for
> listen er utrolig omfattende - d.v.s. jeg tror næsten at den har gemt alle
> besøgte sider.

Jeg har ikke prøvet programmet selv, men tag et kig på System Secure
Suite. Programmørens hjemmeside er nede, men du kan læse om programmet
og hente det her:
http://home6.inet.tele.dk/anton/system.htm

Programmet er gratis.

Fra : BGT

Dato : 09-02-05 17:31

On Wed, 09 Feb 2005 11:44:29 +0100, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Hvis listen ikke kan slettes,
> kan du måske fjerne de uønskede adresser ved at surfe på en række
> almindelige hjemmesider, inden pc'en overlades til andre.

Du kan bruge TWEAK > paranoia til at slette history m.m.m.

Fra : SuSanne

Dato : 09-02-05 16:27

> Desværre hænger de to lister ikke sammen ... det er i hvertfald ikke
> lykkedes mig at slette listen efter nævnte procedure ... (eller via
> Ad-Aware)

***
Hos mig forsvinder startside-listen i samme øjeblik, jeg rydder oversigten,
men som sagt kommer den igen efter hvert nyt sidebesøg ...
Nej, du kan ikke fjerne listen med hverken Ad-Aware eller andre
spyware-programmer, for det er jo ikke spyware, men blot en naturlig del af
Windows.
For du har ikke problemer med at lægge dig fast på en bestemt startside -
vel?

Venlig hilsen
Susanne

Fra : Henrik

Dato : 10-02-05 01:08

> [...]
> Nej, du kan ikke fjerne listen med hverken Ad-Aware eller andre
> spyware-programmer, for det er jo ikke spyware, men blot en naturlig del

Hej Susanne

Under Ad-Aware SE kan du lave en "Scan for ads", hvor du afslutningsvis får
mulighed for at slette en lang række "MRU List"'s (afhængig af hvilke hvor
mange programmer du har haft åben). Indrømmet, windows er ikke min stærkeste
side, men så vidt jeg har forstået (og kan se) så renser AD-Aware en lang
række af lister.

Hilsen
Henrik

Fra : SuSanne

Dato : 11-02-05 10:23

> [...]
stærkeste
> side, men så vidt jeg har forstået (og kan se) så renser AD-Aware en lang

***

Hej Henrik,

Ok, jeg vidste ikke, at Ad-Aware kunne fjerne den slags lister også, da det
er længe siden, jeg brugte den. Men hvorom alting er, så kan jeg desværre
nok ikke hjælpe dig videre, hvis før nævnte råd ikke har hjulpet.

Jeg fandt nu lige dette link:
http://www.javacoolsoftware.com/mrublaster.html

hvor du kan hente et program, der fjerner ca. 30.000 MRU-lister - måske kan
det bruges? Jeg har ikke selv prøvet det ...

Venlig hilsen
Susanne