Fejl i java i homebanking
Fra : Finn

Dato : 06-02-05 17:15

Jeg har en nyinstalleret WinXP maskine med FF og Java installeret. Jeg
kommer godt nok ind i webbank men så snart jeg vil overføre penge så venter
den bare på java om går til sidst i stå med en fejl om for lang responstid
(eller noget i den retning).
Jeg har prøvet at installere java igen men det er vel mærkeligt at jeg
kommer ind i banken (som kræver java ved login).
Bankerne det drejer sig om er handelsbanken og skandiabanken. (ens problem)

Hvad skal jeg gøre (har ikke lyst til at installere helt forfra igen hvis
det kan undgåes)

Mvh
Finn

Fra : John

Dato : 06-02-05 17:54

"Finn" skrev i en meddelelse

> [...]
> kommer godt nok ind i webbank men så snart jeg vil overføre penge så
> venter den bare på java om går til sidst i stå med en fejl om for lang

Virker det i IE? Prøv evt at scanne for virus (fx med AVG7) og andet snavs
(fx med Ad-Aware SE). Check også evt sikkerheds-indstillinger i browser og
evt firewall.

> Jeg har prøvet at installere java igen

Den er jo sikkert ok så, men du kan teste java og java-script her:
http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html (Du skal kunne se de 2
ure, ellers er der hjælp via sidens links. Véd ikke, om det også virker i
FF...)

Mvh John

Fra : Finn

Dato : 06-02-05 22:58

> Den er jo sikkert ok så, men du kan teste java og java-script her:
> http://www.misitio.ch/ie/ie_all/java/javatest.html (Du skal kunne se de 2
> ure, ellers er der hjælp via sidens links. Véd ikke, om det også virker i

De fungere OK....

Fra : Frank Andersen

Dato : 06-02-05 21:41

On Sun, 6 Feb 2005 17:14:39 +0100, Finn wrote:

> [...]
>
> Hvad skal jeg gøre (har ikke lyst til at installere helt forfra igen hvis

Jeg har ikke med nogen version af Firefox kunne bekrækte (underskrive) en
overførsel i Skandiabanken. Den står bare og venter. Der er ikke noget
problem i IE.

Frank Andersen
--
Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'

Fra : Finn

Dato : 06-02-05 22:57

"Frank Andersen" <newsguy@ab-bolignetDOTdk> skrev i en meddelelse
> Jeg har ikke med nogen version af Firefox kunne bekrækte (underskrive) en
> overførsel i Skandiabanken. Den står bare og venter. Der er ikke noget
> problem i IE.

Det fungere ganske fremragende på min anden maskine - så jo det kan lade sig
gøre.

Fra : Frank Andersen

Dato : 07-02-05 17:16

On Sun, 6 Feb 2005 22:57:16 +0100, Finn wrote:

> "Frank Andersen" <newsguy@ab-bolignetDOTdk> skrev i en meddelelse
>
> Det fungere ganske fremragende på min anden maskine - så jo det kan lade sig
> gøre.

Jeg har prøvet at fjerne java, så den spørger igen og valgt grant always
uden resultat.
Under "Godkend oprettelse" siger den "Loading Java Applet" og statuslinien
siger "Waiting for web47.prod.bec.dk". Til sidst timer den ud.
Jeg bruger Java Plug-in 1.3.1_03.

Frank
--
Erstat 'DOT' med '.'
Replace 'DOT' with '.'

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 06-02-05 22:11

Den 06-02-2005 17:14, skrev Finn:
> [...]
> Jeg har prøvet at installere java igen men det er vel mærkeligt at jeg
> kommer ind i banken (som kræver java ved login).

Jeg har haft et tilsvarende problem, dog med en anden bank (Sydbank).
Det skyldtes at da jeg skulle acceptere certifikatet kun klikkede 'Yes'
og ikke 'Always'. Jeg fik ingen mulighed for at godkende certifikatet
igen når jeg ville overføre penge, og maskinen ventede bare.

Løsningen var at klikke 'Always' ved godkendelsen, du skal muligvis
først slette det gamle certifikat og hente et nyt.
--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Finn

Dato : 06-02-05 23:10

"Morten K. Hansen" <spam@hansen-winkel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke 'Always'. Jeg fik ingen mulighed for at godkende certifikatet igen
> når jeg ville overføre penge, og maskinen ventede bare.
Det husker jeg ikke lige om jeg gjorde

> Løsningen var at klikke 'Always' ved godkendelsen, du skal muligvis først
> slette det gamle certifikat og hente et nyt.
Certifikat ??? er det den fil som ligger i bibliotekte WEBBANK?

Mvh
Finn

Fra : Hans

Dato : 07-02-05 06:52

Finn wrote:
> "Morten K. Hansen" <spam@hansen-winkel.dk> skrev i en meddelelse
> Det husker jeg ikke lige om jeg gjorde

> Certifikat ??? er det den fil som ligger i bibliotekte WEBBANK?

Nej, det er din banknøgle som ligger der.

Du skal ind i Javaopsætningen via kontrolpanelet og slette det eksisterende
certifikat fra Bankernes EDB-Central. Næste gang du så bliver spurgt om du
vil godkende certifikatet trykker du på knappen always.

Hans

Fra : Finn

Dato : 07-02-05 19:34

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> certifikat fra Bankernes EDB-Central. Næste gang du så bliver spurgt om du
> vil godkende certifikatet trykker du på knappen always.

NU virker det. Jeg slettede cachen, certifikatet og selve Java (ren røv).
Startede FF op igen efter en genstart og den spurgte efter et plugin (Java)
det fik den og nu kører det på skinner.
Hvad der i bund og grund var fejl ved jeg ikke.

Mvh
Finn