FF viser ikke billede
Fra : Finn

Dato : 29-01-05 01:10

Uden at have installeret noget for nyligt er min FF begyndt ikke at vise
billeder på mange sider.

F.eks.
www.ebay.de viser ingen billeder af artikler
www.jp.dk vises ikke de billeder hvor der er en tekst under - reklamerne
vises godt nok.

Hvad kan der være galt???

Mvh
Finn

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 29-01-05 02:09

Finn wrote:
> Uden at have installeret noget for nyligt er min FF begyndt ikke at vise
> billeder på mange sider.
>
> F.eks.
> www.ebay.de viser ingen billeder af artikler
> på www.jp.dk vises ikke de billeder hvor der er en tekst under - reklamerne
> vises godt nok.
>
> Hvad kan der være galt???

Du har sikkert højre klikket på et af billederne og valgt "Block Images
from {server}"

Vælg "Tools" / "Options" / "Web Features"
Tryk på [Exceptions] og vælg den server du ikke længere ønsker at blokere.

Firefox indbyggede billede blokeringsværktøj er okay... men
extension/udvidelsesmodulet "Adblock" er betydelig bedre... prøv
installere den.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Finn

Dato : 29-01-05 09:51

> Du har sikkert højre klikket på et af billederne og valgt "Block Images
> from {server}"

Øhee delvis tak - du sendte mig i den rigtige retning Jeg har nu
fravalgt billeder "Kun fra oprindelses-webstedet" og nu virker det. ????

Jeg forstår det ikke men tak alligevel

Mvh
Finn

Fra : Steen Suder

Dato : 29-01-05 10:35

Finn wrote:

> Øhee delvis tak - du sendte mig i den rigtige retning Jeg har nu
> fravalgt billeder "Kun fra oprindelses-webstedet" og nu virker det. ????
>
> Jeg forstår det ikke men tak alligevel

Fordi billederne, der ikke vises, kommer fra en anden server (anden
adresse).

Det kan man så tillade (som du har gjort) eller forhindre (din browsers
tidligere indstilling).

Jeg kender ikke motivationen bag designet af den funktion.

--
Steen Suder

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-01-05 13:15

Den 29-01-05 10.34 skrev Steen Suder følgende:

> [...]
> tidligere indstilling).
>
> Jeg kender ikke motivationen bag designet af den funktion.

Mon ikke det er fordi, reklamer typisk kommer fra en anden server?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gratis Tetris-klon i form af Tetrix

Fra : Finn

Dato : 29-01-05 13:21

> Fordi billederne, der ikke vises, kommer fra en anden server (anden
> adresse).

Det var også det jeg forestillede mig men den funktion har jeg aldrig pillet
ved så jeg syntes det lyder mærkeligt. Hvordan ser i andre med FF siderne?

Mvh
Finn

Fra : Thomas Gade

Dato : 29-01-05 15:59

Finn wrote:

> Det var også det jeg forestillede mig men den funktion har jeg aldrig pillet
> ved så jeg syntes det lyder mærkeligt. Hvordan ser i andre med FF siderne?

JEg kan ikke se billederne på ebay men der ingen problemer med JP?
Hvordan forhindrer man FF i at blokere for reklamer?

Thomas